0

ایران و کره جنوبی برای صادرات گاز تفاهمنامه امضا کردند

دسته بندی ها : قرارداد گازی 16 خرداد 1395 مدیر سایبرلا 323 بازدید

تهران و کره جنوبی در زمینه صادرات گاز ایران به این کشور آسیایی در قالب ال.ان.جی و مشارکت در بازار گاز تفاهمنامه امضا کردند.

علیرضا کاملی، مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران و سیونگ هو لی، رئیس شرکت گاز کره جنوبی (کوگس)، یکشنبه (12 اردیبهشت) این تفاهمنامه گازی را امضا کردند.

به گزارش وزارت نفت، مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران این تفاهمنامه را زمینه‌ساز همکاری‌های آتی دانست و گفت: «دو طرف در این تفاهمنامه اعلام آمادگی کردند در پروژه‌های گاز طبیعی مایع شده (ال.ان.جی) و صادرات گاز همکاری داشته باشند.»

کاملی افزود: «این شرکت علاقه‌مند است در خط لوله ایران و عمان با شرکت ملی صادرات گاز ایران همکاری داشته باشد.»

شرکت کوگس یکی از شرکت‌های بزرگ گازی کره جنوبی است که دولت این کشور در سال 1983 آن را تاسیس کرد و یکی از واردکنندگان اصلی ال.ان.جی در جهان به شمار می‌رود.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران صبح یکشنبه اعلام کرد خرید نفت و میعانات گازی کره جنوبی از ایران افزایشی قابل ملاحظه یافته و به ۴٠٠ هزار بشکه در روز رسیده است.

وی ضمن اعلام این خبر افزود پس از لغو تحریم‌ها، فروش نفت و میعانات گازی ایران به کره جنوبی 3٠٠ هزار بشکه‌ افزایش یافته است.

پارک گئون های، رئیس جمهور کره جنوبی یکشنبه در سفری تاریخی و مهم برای اولین بار وارد تهران شد و قرار است دوشنبه با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران دیدار و گفتگو کند.

شماری از وزرا، فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع بزرگ کره جنوبی، رئیس جمهور این کشور را در سفر 3 روزه به تهران همراهی می‌کنند.

از زمان لغو تحریم‌ها و اجرایی شدن برجام، فضای مناسبی برای تقویت همکاری اقتصادی با ایران فراهم شده و شرکای آسیایی تهران تلاش می‌کنند از این فرصت استفاده کنند تا از رقبای اروپایی و امریکایی خود عقب نمانند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک + یازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!