0

مدل جدید قیمتگذاری پهنای باند/ قیمت اینترنت داخلی یک سوم اینترنت بین المللی شد

معاون وزیر ارتباطات گفت: مدل حاکم بر تصویب تعرفه در کمیسیون تنظیم مقررات، مبتنی بر مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات است به نحوی که قیمت اینترنت داخل به یک سوم اینترنت بین المللی می رسد.

مهر: محمد جواد آذری جهرمی در مورد مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مورد قیمت اینترنت گفت: کاهش هزینه اینترنت داخلی اخیرا به صورت داوطلبانه از طریق چند شرکت اجرایی شد و آنها با تعامل به این مهم دست یافتند.

وی گفت: بر اساس آخرین آمار فقط در یکی از سرویس های ویدئویی کشور ما شاهد رشد ۵۰ درصدی میزان مصرف را داشته ایم و شرکت ارائه دهنده این خدمت با افزایش ۸۰ درصدی درآمد رو برو شده است.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: برای اینکه ما بتوانیم اینترنت داخلی ارزان تری را به مشترکان ارائه دهیم همه فعالان زنجیره ارائه خدمات اینترنتی باید خدمات ارزان تری را ارائه دهند که این کاهش قیمت هم در شرکت ارتباطات زیرساخت و هم در شرکت مخابرات ایران رخ داد تا اینترنت داخلی به یک سوم قیمت برسد.

وی با اشاره به مصوبات اخیر کمیسیون تنظیم مقررات گفت: شرکت زیرساخت در شبکه انتقال لایه ۲ تا ۸۴ درصد قیمت های خود را کاهش داده و در سرویس اینترنت هم نزدیک به ۴۰ درصد کاهش قیمت خواهیم داشت. در همین حال بنا بر درخواست کاربران، سرویس نامحدود DSL را خواهیم داشت که نرخ آن اعلام خواهد شد و مدل نهایی که کاربر با آن روبر خواهد شد سبدی است که به اندازه مصرف در برابر اینترنت بین المللی ، اینترنت داخلی مجانی در اختیار خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: این شکل از تعرفه گذاری باعث خواهد شد که در زمینه سرویس های ویدئویی که در ایران زمینه بکری دارد، با رشد قابل توجهی روبرو شویم و نهادهایی مانند صدا و سیما با رفع مشکلات قیمتی می توانند خدمات خود را در چارچوب نمایش خانگی مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات ارائه دهند.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید براینکه این شیوه تعرفه گذاری یک نوع بالندگی را برای شرکت های دانش بنیان در عرصه توسعه نرم افزارهای بومی و توجیه اقتصادی برای آنها به همراه خواهد داشت، ادامه داد: زنجیره تعیین قیمت اینترنت، ۲۰ درصد در اختیار شرکت زیرساخت، حدود ۴۵ درصد در اختیار شرکت مخابرات و مابقی نیز در اختیار اپراتورهای ارائه کننده خدمات اینترنت است. درمدل سابق اینگونه بود که ۲۰ درصد نرخ های شرکت ارتباطات زیرساخت را هم در اینترنت و هم انتقال به صورت همگون کاهش دهد که این شکل منطبق با شبکه ملی اطلاعات نبود. چرا که در نهایت با ۲۰ درصد سهم شرکت زیرساخت در تعیین قیمت اینترنت، کاهش ۲۰ درصدی تعرفه تنها ۴ درصد به کاهش قیمت کمک می کرد.

وی گفت: تجربه اقدامات قبلی باعث شد تا مطالعات دقیق تری صورت گیرد و کاهش تعرفه در کل زنجیره دیده شود که با پیشنهاد ارائه شده به کمیسیون تنظیم مقررات، این کمیسیون در کاری فشرده و با نگاه به سند بالا دستی اجرای شبکه ملی اطلاعاتی و اصلاح مدل اقتصادی، بسته تعرفه ای جدید را داشته باشد. این بسته تعرفه ای فقط کاهش قیمت خدمات شرکت زیرساخت را در نظر نگرفته بلکه کاهش قیمت خدمات همه بخش های زنجیره را دیده و به خاطر همین موضوع نیز در ابلاغ آن همه ملاحظات دیده شده است.

مدیرعامل شرکت زیرساخت کاهش قیمت برای مصرف کنده نهایی اینترنت را بیشتر از ۲۰ درصد دانست و گفت: در مصوبه اخیر کاهش قیمت ها برای مردم محسوس خواهد بود. تا پیش از این مردم برای استفاده از اینترنت داخلی قیمت عادی می دادند اما اکنون حتی اگر قیمت هر گیگا بایت ۳۶۰۰ تومان باقی بماند ، کاربر داخلی می تواند به ازای این یک گیگا، دو گیگابیت اینترنت داخلی رایگان استفاده کند که این نشان از کاهش جدی قیمت است.

وی گفت: البته در مصوبه اخیر قیمت اصلی اینترنت نیز کاهش یافته که سخنگوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات آن را اعلام خواهد کرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!