0

قوانین جدید چین برای فضای مجازی/ سلبریتی ها هدف اصلی هستند

دسته بندی ها : مجموعه قوانین و مقررات فضای مجازی 6 شهریور 1400 کارشناس سایبرلا 372 بازدید
قوانین و مقررات, قانون ایران, شرایط و ضوابط

با اقدام چین علیه فرهنگ هواداران، سلبریتی ها از اینترنت ناپدید شدند.

چین اقدامات بیشتری را برای کنترل فرهنگ طرفداران سلبریتی ها اعلام کرد، که به گفته تصمیم گیران این قانون، شرایط موجود باعث هرج و مرج شده است. این اقدام در حالی صورت گرفت که «ویکی ژائو» یکی از برجسته ترین ستاره های چین از اینترنت حذف شد و ستاره دیگر، بازیگر زن «ژنگ شوانگ» به دلیل رسوایی مالیاتی مجازات شد.

اداره فضای مجازی چین(Cyberspace Administration of China)(CAC) روز جمعه دو اطلاعیه مرتبط صادر کرد. در یکی از آنها گفته شد که در برابر انتشار اطلاعات مضر در گروه های طرفداران سلبریتی ها، اقدامات تنبیهی انجام خواهد داد. ممکن است کانال های بحث و گفتگو و مناظره نیز  بسته شوند.

در اقدام دوم، CAC(اداره فضای مجازی چین) پیش نویس مقررات مربوط به الگوریتم های توصیه اینترنت را اعلام کرد. این اقدام می خواهد الگوریتم هایی را متوقف کند که کاربران را تشویق می کند مقدار زیادی پول خرج کنند یا هزینه ای را صرف کنند که می تواند نظم عمومی را مختل کند. شرکت های اینترنتی باید ایجاد حساب های کاربری جعلی را دشوارتر کرده و مسدودسازی سیستم های توصیه را برای کاربران آسان تر کنند.

الگوریتم های توصیه شده توسط خدمات خرید خانگی، سایت های خبری، رسانه های اجتماعی و پلتفرم های پخش اینترنتی استفاده می شود. این پیش نویس تا اواسط سپتامبر قابل بررسی است.

نهادهای نظارتی چینی، در بسیاری از وزارتخانه ها و ادارات، در بحبوحه یک ماه مبارزات انتخاباتی بر غول های فناوری که در این کشور فعال هستند نظارت خواهند داشت. دولت چین آنها را بیش از حد بزرگ می دانند که حریم خصوصی کاربران را نقض کرده و ابتذال، فردگرایی و فرهنگ پاپ را تشویق کرده اند.

سلبریتی ها به ویژه هدف اصلی این طرح دولت چین قرار گرفته اند. «کریس وو» خواننده و بازیگر سوپراستار به دنبال اتهام تجاوز دستگیر شد و در نتیجه، حضور وی در اینترنت تا حد زیادی حذف شده است.

یکی دیگر از ستاره ها، ژانگ ژهان که متهم است به خاطر ضربه زدن به احساسات چینی ها پس از عکس گرفتن در معبد یاسوکُنی توکیو، اخیراً فیلم ها و سریال های تلویزیونی اش توسط پخش کنندگان و پلتفرم های پخش حذف شده است. روزنامه دولتی گلوبال تایمز گزارش داد که ژانگ مجبور به خروج از صنعت سرگرمی شده است.

منبع: فارس به نقل از ورایتی

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!