0

قواعد بین المللی برای جنگ سایبری همانند کنوانسیون ژنو

دسته بندی ها : فضای مجازی 29 شهریور 1394 مدیر سایبرلا 1154 بازدید

دموکرات‌های کمیته‌ی اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، از جامعه‌ی اطلاعاتی آمریکا (Intelligence Community) برای ایجاد قواعد بین‌المللی برای جنگ سایبری همانند کنوانسیون ژنو درخواست کمک کردند. کنوانسیون ژنو دربرگیرنده‌ی قواعدی برای زمان جنگ است که مفاد آن برای حمایت از افرادی است که درگیر جنگ نیستند.

دموکرات‌های کمیته‌ی مذکور، از بی‌توجهی جامعه‌ی اطلاعاتی آمریکا برای وضع این قواعد، اظهار نگرانی کردند. جیمز کلپر (James Clapper)، مدیر اداره‌ی اطلاعات ملی آمریکا (Director of National Intelligence) و همچنین مایکل راجرز، رئیس NSA، فشارهایی را برای ایجاد قواعد مذکور به جامعه‌ی اطلاعاتی آمریکا (Intelligence Community) وارد کرده‌اند.

راجرز گفت: «استفاده‌ی تهاجمی از سایبر در واقع، استفاده‌ی کاربردی از نیروها است. قواعد بین‌المللی برای جنگ سایبری در طی زمان ایجاد می‌شوند.»

جیم هیمس (Jim Himes)، یکی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان، اظهار داشت: «بسیار ضروری است که آمریکا، رهبری ایجاد این قواعد را بر عهده بگیرد. ما نمی‌دانیم پاسخ مناسب به حملات چیست، تفاوت میان جنگ و جرم سایبری چیست.» همچنین وی افزود سؤالاتی که در مورد رفتارهای آمریکا در فضای سایبر می‌شود، هنوز بی‌پاسخ مانده است.

اما نکته‌ی مهم در اینجا این است که آمریکا قصد دارد با ایجاد این قواعد که آن‌ها را با کنوانسیون ژنو مقایسه کرده است وانمود کند همان‌طور که کنوانسیون ژنو از افرادی که درگیر جنگ نیستند حمایت می‌کند، آمریکا نیز در جنگ سایبری، درگیر نیست و فقط مورد حمله واقع می‌شود و از این طریق به نوعی حمایت‌های سازمان‌ها و مراکز مختلف را جلب کند.

در مورد جامعه‌ی اطلاعاتی آمریکا نیز باید گفت که متشکل از 17 سازمان دولتی آمریکا است که بعد از جمع‌آوری اطلاعات، آن‌ها را در اختیار مدیریت اطلاعات آمریکا قرار می‌دهند و وی نیز اطلاعات آن‌ها را به رییس‌جمهور آمریکا گزارش می‌کند.

منبع : سایبربان

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 − پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!