0

قطع برق، اینترنت کشور را مختل کرد + توضیحات شرکت ارتباطات زیرساخت

دسته بندی ها : فناوری ارتباطات 3 مرداد 1401 کارشناس سایبرلا 275 بازدید
حقوق اینترنت, حقوق فضای مجازی, سایبرلا

قطع برق در مرکز مخابراتی انقلاب اسلامی متعلق به شرکت زیرساخت (ساختمان LCT) منجر به بروز اختلال در بخشی از اینترنت کشور شد.

از صبح امروز (۳ مرداد ۱۴۰۱) برخی از کاربران اینترنت ثابت در نقاط مختلف تهران اعلام کردند دسترسی آنها به اینترنت ثابت قطع شده است. در حالی که تا لحظه تنظیم این خبر (ساعت ۱۳) هنوز شرکت ارتباطات زیرساخت درباره این اختلال توضیحی نداده و سایت این شرکت برای مدتی از دسترس خارج شده بود، برخی از شرکت های خصوصی و کارشناسان اعلام کرده‌اند قطع برق در مخابراتی انقلاب اسلامی (ساختمان LCT) منجر به بروز این اختلال شده است. اسفند سال گذشته نیز وقوع آتش سوزی در این مرکز مخابراتی، باعث اختلال در اینترنت کشور شد.

صبح امروز محمد مظفری، معاون فنی شرکت گرین وب، در حساب کاربری توییتر خود نوشت اختلال جریان برق در سالن Colocation ساختمان LCT رخ داده که منجر به اختلال در بخشی از اینترنت کشور از ساعت ۸:۳۰ صبح شده است. او بعداً اعلام کرد مشکل این شرکت در ساعت ۱۰:۳۰ رفع شده است.

همچنین شرکت مخابرات ایران در اطلاعیه ای که روی سایت رسمی این شرکت منتشر شد ، تاکید کرد: «این اختلال ارتباطی به شرکت مخابرات ایران ندارد.»

در همین حال برخی از اپراتورهای بزرگ تر اینترنت مانند اپراتورهای همراه و آسیاتک اعلام کردند به دلیل نوع ساختار شبکه خود و اتصال از چندین نقطه به شبکه زیر ساخت، دچار مشکل نشده اند.

شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه‌ای که ساعت ۱۳:۱۲ روی سایت این شرکت قرار گرفت، بدون اشاره به جزییات اختلال اینترنت اعلام کرد «اختلال اینترنت ثابت در برخی از مناطق تهران بر اثر فرسودگی خطوط و تجهیزات انتقال نیرو بوده است که با استفاده از مسیرهای جایگزین در خطوط انتقال نیرو این مشکل مرتفع و ارائه سرویس در سطح شبکه به حالت عادی برگشت.»

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!