0

قرارداد صادرات ١٠٠ مگاوات برق از ایران به پاکستان بزودی نهایی می‌شود

دسته بندی ها : فضای مجازی 12 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 440 بازدید

یک مقام رسمی وزارت آب و برق پاکستان اعلام کرد قرارداد واردات یکصد مگاوات برق از ایران برای بندر ‘گوادر’ در جنوب غربی پاکستان در مرحله نهایی است.

ایرنا: ‘محمد یونس داغا’ معاون وزارت آب و برق پاکستان روز گذشته (پنجشنبه) با حضور در جلسه کمیسیون برنامه ریزی و توسعه مجلس سنای پاکستان، گفت که واردات یکصد مگاوات برق از ایران برای تامین بخشی از برق مورد نیاز بندر گوادر، در سال جاری عملی خواهد شد.

‘طاهر حسین مشهدی’ رئیس کمیسیون برنامه ریزی و توسعه سنای پاکستان نیز در این باره گفت که معاون وزیر آب و برق پاکستان با حضور در جلسه یاد شده، اطلاعات خوبی را در خصوص طرح های تامین برق مورد نیاز برای بندر گوادر مطرح کرد و به اطمینان داد که واردات برق از ایران برای این بندر تا پیش از پایان سال جاری میلادی عملیاتی می شود.

میزان صادارات برق ایران به مناطقی از ایالت بلوچستان پاکستان در زمان حاضر حدود 75 مگاوات است. علاوه بر این میزان، جمهوری اسلامی ایران ضمن آمادگی صادرات یکصد مگاوات برق به بندر گوادر، برای افزایش صادرات برق به پاکستان به یکهزار مگاوات و سپس به سه هزار مگاوات در گام های بعدی نیز اعلام آمادگی کرده است.

پاکستان به شدت از بحران کمبود انرژی رنج می برد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    13 + هشت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!