0

قرارداد ساخت ۷۰ لکوموتیو و ۶۰۰ موتور کشتی نهایی شد

دسته بندی ها : فضای مجازی 26 فروردین 1395 مدیر سایبرلا 399 بازدید

معاون رئیس کنفدراسیون صاحبان صنایع ایتالیا گفت: ایتالیا در هیچ بازار بین المللی به اندازه ایران سرمایه گذاری نکرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس کنفدراسیون صنایع ایتالیا به حجم تجارت ایران و ایتالیا و کاهش آن در پنج سال اخیر اشاره کرد و گفت: قرارداد ساخت ۷۰ دستگاه لکوموتیو و ۶۰۰ موتور کشتی بین دو طرف نهایی شد.

پس از سفر رئیس‌جمهور کشورمان به همراه هیات تجاری به ایتالیا و فرانسه، بسیاری از منتقدان اقتصادی معتقد بودند که این سفرها چیزی جز امضای تفاهم‌نامه در پی نداشته که هر یک ممکن است منجر به همکاری قرارداد نشود و نباید به آنها دل خوش کرد.

پس از 2 ماه و با حضور هیات تجاری ایتالیا در ایران که نخست‌ وزیر جوان این کشور در راس آن حضور داشت بخشی از این تفاهم‌ نامه‌ها تبدیل به قرارداد همکاری شده و بقیه آن نیز در آینده‌ای نزدیک به همین مرحله خواهد رسید.

رئیس کنفدراسیون صنایع ایتالیا در جمع فعالان اقتصادی ایران و ایتالیا که در اتاق‌ بازرگانی ایران برگزار شد به این نکته اشاره کرد که اکنون در ایران به اقداماتی دست زده‌ایم که هرگز در بازارهای بین‌المللی به این درجه نرسیده بودیم.

خانم ماتریولی آماری از حضور هیات‌های تجاری ایتالیا و بنگاه‌های این کشور ارائه کرد که قابل توجه بود و گفت: تاکنون 700 بنگاه ایتالیایی و 1200 فعال اقتصادی برای همکاری با ایران اقدام کرده‌اند.

ماتریولی به حجم تجارت ایران و ایتالیا و کاهش آن در پنج سال اخیر اشاره کرد و افزود: در سال 2011 حجم تجارت ایران و ایتالیا 7.2 میلیارد یورو بود که این رقم در سال 2015 به 1.7 میلیارد یورو کاهش پیدا کرد.

او درمورد منتج به نتیجه شدن قراردادها بین ایران و ایتالیا نیز توضیحاتی ارائه کرد که قابل توجه بود.

رئیس کنفدراسیون ایتالیا به نهایی شدن قرارداد ساخت 70 دستگاه لکوموتیو و 600 موتور کشتی اشاره کرد و افزود: قرار است قراردادی در حوزه لوله‌های فولادی بسته شود و همچنین در زمینه تجهیز فرودگاه‌ها قراردادها به نتیجه رسیده است.

‌همکاری در زمینه تولید برق نیروگاه‌ها، ساخت خطوط راه‌آهن سریع‌السیر و تهیه واگن قطار با تکنولوژی بالا بین راه‌آهن دو کشور خبر دیگری بود که ماتریولی به آن اشاره کرد.

او همچنین از نهایی شدن قرارداد همکاری بین فولاد مبارکه با ایتالیایی‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد این شرکت بتواند لوله‌های فولادی بیشتری را به ایتالیا صادر کند.

بازسازی پیست فرودگاه کرمان و همکاری بیشتر بین خطوط هواپیمایی ایران و ایتالیا، توسعه کریدور جاده شمال به جنوب ایران در غرب کشور به وسعت 1500 کیلومتر و اتصال این کریدور به ترکیه، یکی دیگر از قراردادهای همکاری بین دو کشور بود که اعلام شد.

رئیس کنفدراسیون صنایع ایتالیا همچنین به قراردادی در حوزه نفت بین ایران و شرکت سایپم جهت ارتقای پالایشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: همچنین شرکت NL ایتالیا با شرکت ملی صادرات گاز ایران برای صادرات گاز‌ مایع قراردادهایی را در دستور کار دارد.

خبر جالب توجه خانم ماتریولی همکاری بین دو کشور در حوزه ریسندگی و پوشاک بود که او گفت: قرار است سازمان مد ایتالیا با اتحادیه پوشاک تهران همکاری‌هایی را انجام دهد؛ در عین حال قراردادی با سازمان کنترل کیفیت ایتالیا برای ارتقای تولیدات محلی بسته خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیزده − 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!