0

قرارداد راه اندازی نخستین دانشگاه فناوری کشور منعقد شد

دسته بندی ها : قرارداد 14 اردیبهشت 1399 کارشناس سایبرلا 427 بازدید
تنظیم قرارداد فناوری اطلاعات - سایبرلا

قرارداد همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی برای تاسیس «دانشگاه فناوری در ناحیه نوآوری پردیس» امضا شد. این قرارداد به امضای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رسید.

 «اشتراک گذاری منابع» و «استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و توانایی های نوآوری و فناوری و علمی و پژوهشی و آموزشی پارک فناوری پردیس و دانشگاه آزاد» از موضوعات این قرارداد است تا الگوی کارآمدتری از ارتباط صنعت، دانشگاه و فناوری ایجاد شود. با امضای این قرار داد راه اندازی نخستین دانشگاه فناوری کشور کلید خورد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این مراسم گفت: اتفاقات بزرگی در دانشگاه آزاد با مدیریت جدید رخ داده است و امروز یکی از هماهنگ‌ترین مدیریت‌ها در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان را در این دانشگاه شاهد هستیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: این موضوع که دانشگاه آزاد برای تامین هزینه‌های خود به دریافت شهریه و فروش زمین تمایلی ندارد، مهم است. زیرا سرمایه اصلی دانشگاه نیروی جوان خلاق، فعال، باانگیزه و نوآور است. پس دانشگاه آزاد با سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های دانش بنیان زمینه‌ای برای کارآفرینی استارتاپ‌ها ایجاد می‌کند و عدد قابل توجهی از درآمد خود را از این طریق کسب کند.

به گفته ستاری، با این اقدام دانشگاه به سمت دانشگاه کارآفرین حرکت می‌کند و در اشتغالزایی و کارآفرینی سهم دارد. این حرکت جدید در سیستم سنتی سخت است اما به خوبی توسط دانشگاه آزاد در حال توسعه است.

دانشگاه آزاد اسلامی قطب اقتصاد دانش بنیان

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان همچنین بیان کرد: در شهرستان‌ها نیز پروژه های بزرگی برای ایجاد سراهای نوآوری ایجاد شده است‌ و به زودی خبرهای خوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه ازاد اسلامی خواهیم شنید.

وی معتقد است که این حرکت، دانشگاه آزاد اسلامی را به قطب اقتصادی کشور تبدیل می‌کند تا یکی از بازیگران اصلی اقتصاد دانش‌بنیان باشد.

ستاری در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به اینکه نوآوری در محدودیت ها خود را نشان می دهد گفت: شرکت های دانش بنیان و فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری در شیوع کرونا به خوبی عمل کردند و دارو و تجهیزات مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با بیماری را تولید کردند. راه اندازی خطوط تولید ماسک، تولید مواد ضدعفونی کننده و اقلام پزشکی مانند ونتیلاتور و کیت تشخیص از جمله این موارد است.

در ادامه این مراسم محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز شاهد راه اندازی مرکزی برای ارائه مدلی جدید از فضای آموزشی هستیم که آغاز حرکتی نوید بخش برای ایجاد تحول در دانشگاه است. تحول در دانشگاه‌ها حرکت به سمت کارآفرین شدن و توانایی حل مسئله را تسهیل می‌کند. این زیست بوم فناوری و نوآوری در بخش های گوناگونی ایجاد شده است تا موتور حرکت برای جهش تولید باشد.

وی ادامه داد: معاونت علمی و فناوری همراهی خوبی در این مسیر با دانشگاه ازاد داشته است. امروز همچنین تفاهم نامه راه اندازی شتابدهنده تخصصی شمسا امضا می‌شود تا شاهد توسعه و ایجاد شتابدهنده‌ها در هر استانی باشیم. با امضای تفاهم نامه دیگر دانشگاه به خانواده زیست بوم نوآوری و فناوری پارک پردیس می پیوندد تا از همه ظرفیت دانشگاه‌ها یک جا در دل پارک پردیس بهره بریم.

همچنین در این مراسم تفاهم نامه دیگری برای راه اندازی شتابدهنده تخصصی «شمسا» امضا شد تا راه اندازی شتابدهنده های منطقه ای در کشور شتاب گیرد و کمکی برای زیست بوم فناوری و نوآوری باشد و فرهنگسازی در این حوزه را انجام دهد. این تفاهم نامه میان ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان به نمایندگی معاونت علمی، دانشگاه آزاد اسلامی و شتابدهنده سیوان منعقد شد.

منبع: سیتنا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یازده − 7 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!