0

قرارداد ایران ایر-بوئینگ و شکستن سد سرمایه‌گذاری دیگر شرکت‌ها و مؤسسات در ایران

دسته بندی ها : فضای مجازی 12 تیر 1395 مدیر سایبرلا 441 بازدید

رادیو عمومی ملی آمریکا نوشت قرار داد بوئینگ-ایران ایر طلسم سرمایه‌گذاری شرکت‌های بین‌المللی را در ایران خواهد شکست.

باشگاه خبرنگاران جوان: رادیو عمومی ملی آمریکا، اِن‌پی‌آر، با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: با وجود آنکه هنوز هم نکات مبهم زیادی درخصوص قرارداد تجاری میان شرکت هواپیمایی «ایران ایر» و «بوئینگ» آمریکا وجود دارد؛ اما، شواهد بیانگر پیشرفت در مراحل انجام معامله احتمالی میان این دو شرکت هواپیمایی است.

در ادامه گزارش آمده است: توافق مقدماتی برای خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای بوئینگ به ارزش ۲۰ میلیارد دلار از سوی ایران ایر در طول یک‌دهه آینده، صورت گرفته است. این قرارداد در صورت نهایی شدن موفقیت بزرگی برای بوئینگ محسوب خواهد شد. این در حالی است که هنوز هم نکات مبهمی در خصوص این معامله وجود دارد.

در این گزارش همچنین آمده است عملی شدن چنین قراردادی شرکت‌های بین‌المللی را که درخصوص انجام معاملات با شرکت‌های ایرانی مردد هستند،برای سرمایه‌گذاری در این کشور تشویق خواهد کرد. بوئینگ نخستین شرکت بزرگ آمریکایی است که پس از لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران در ژانویه گذشته، برای معامله تجاری با این کشور اقدام می‌کند.

«الیزابت روزنبرگ،» رئیس برنامه انرژی، اقتصادی و امنیت مرکز نیوآمریکن و از کارکنان سابق بخش اعمال تحریم‌های ایران در وزارت خزانه‌داری آمریکا، معتقد است این قرارداد الهام‌بخش سرمایه‌گذاران احتمالی برای حضور در ایران، خواهد بود. با این وجود، وی افزود انجام این قرارداد بدون استفاده از دلار یا نظام مالی آمریکا، باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. این مشکل یکی از موانع اصلی بر سر راه سرمایه‌گذاری شرکت‌های بین‌المللی در ایران است؛ زیرا، بیشتر نهادهای مالی جهان با بانک‌های آمریکایی در ارتباط هستند.

روزنبرگ معتقد است قرارداد میان ایران ایر و بوئینگ بیش از یک معامله تجاری ساده برای فروش چند فروند هواپیما ارزش دارد؛ زیرا، اجرایی شدن این قرارداد به ایران برای پایبندی به مفاد توافق هسته‌ای انگیزه می‌دهد

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یازده − 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!