0

قرارداد چند میلیارد دلاری شرکت انرژی یونیت اینترنشنال ترکیه با ایران

دسته بندی ها : فضای مجازی 16 خرداد 1395 مدیر سایبرلا 594 بازدید

شرکت انرژی «یونیت اینترنشنال» ترکیه برای ساخت هفت نیروگاه گاز طبیعی در ایران با وزارت انرژی این کشور قراردادی 4.2 میلیارد دلاری امضا کرده است.

پرس‌تی‌وی: شرکت انرژی «یونیت اینترنشنال» ترکیه در بیانیه ای اعلام کرده است بر مبنای این توافق که گفته می شود در حال حاضر بزرگترین سرمایه گذاری در ایران در دوران پساتحریم است، در هفت نقطه مختلف ایران نیروگاه احداث می شود که در مجموع ظرفیتی بالغ بر 6 هزار و 20 مگاوات خواهد داشت.

بر اساس این بیانیه، این قرارداد اول ژوئن سال جاری میلادی (12 خرداد 95) در تهران امضا شده و قرار است ساخت این هفت نیروگاه در سه ماهه اول سال 2017 آغاز شود. این نیروگاه ها پس از پایان ساخت می توانند 10 درصد از نیاز انرژی ایران را تامین کنند.

ایران چهارمین کشور بزرگ جهان از نظر ذخایر نفتی و دومین کشور جهان از نظر ذخایر گاز به شمار می آید و جزء ده کشور اول تولید کننده نفت در جهان و از جمله پنج کشور تولید کننده گاز طبیعی در جهان است.

شرکت های ترکیه بعد از لغو تحریم های ضد ایرانی در ماه ژانویه، دوران پسابرجام را فرصتی عمده برای از سرگیری مناسبات تجاری و سرمایه گذاری در ایران می دانند و بخش‌های دیگر اقتصادی از جمله صنعت اتومبیل سازی، پوشاک، نساجی، ماشین آلات و مواد شیمیایی نیز مورد توجه سرمایه گذاران بین المللی قرار گرفته است.

احمد داوود اوغلو، نخست وزیر سابق ترکیه، در سفر خود به ایران در ماه مارس از توان و امکان دو کشور برای افزایش حجم معاملات تجاری خود تا 30 میلیارد دلار خبر داد.

سطح مناسبات تجاری دو جانبه میان ایران و ترکیه در سال 2014 میلادی 22 میلیارد دلار بود که در اثر تحریم های ضد ایرانی به 9 میلیارد دلار کاهش یافت.

 ایران با توان تولید برق 75 هزار مگاوات ساعت، بزرگترین تولید کننده برق در منطقه خاورمیانه به شمار می آید .

حمید چیت چیان، وزیر نیرو در ایران اعلام کرده است این کشور قصد دارد ظرف ده سال آینده توان تولیدی برق خود را تا بیش از 120 هزار مگاوات ساعت افزایش دهد.

ایران همچنین بخشی از تولید برق خود را صادر می کند و وزیر نیرو اخیرا از آمادگی این کشور برای پیوستن به شبکه انرژی اروپا خبر داده است

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!