0

قتل همسر به خاطر تلگرام

مردی که همسرش را به دلیل عضویت در تلگرام به قتل رسانده بود با رضایت اولیای دم از قصاص نجات یافت. او تصور می‌کرد همسرش در کانال‌هایی فعالیت می‌کند که مردان زیادی در آن عضو هستند.

به گزارش سایبرلا به نقل از اعتماد، ۲۷ اسفند پارسال کشف جسد زنی جوان در خانه‌اش به کلانتری ۱۱۱ هفت چنار اطلاع داده شد. با حضور ماموران در محل مشخص شد جسد متعلق به مادر ۳۵ ساله خانواده است که به دلیل فشار بر گردن خفه شده است. همزمان با صدور دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی، تحقیق از پسر مقتوله آغاز و مشخص شد که «شک پدر خانواده به همسرش» منجر به وقوع درگیری و قتل شده است. پسر ۲۲ ساله به کارآگاهان گفت: «مدتی بود که پدرم به خاطر عضویت مادرم در شبکه‌های اجتماعی به او شک کرده بود. شب حادثه، از من خواست به خانه خواهرم بروم تا بتواند اختلافاتش را با مادرم حل کند اما روز بعد، با من تماس گرفت و گفت سری به خانه بزن. وقتی رفتم، با جسد مادرم روبه‌رو شدم که با جوراب خفه شده بود.»

با ثبت اظهارات پسر مقتوله، کارآگاهان دستور تحقیق از پدر خانواده را صادر کردند اما به دلیل ناپدید شدن ناگهانی او همزمان با روز حادثه، در انجام آن ناکام ماندند. سرانجام و در شرایطی که فرضیه «وقوع قتل از سوی پدر خانواده» تقویت شده بود، متهم ۴۰ ساله پس از ۱۹ روز زندگی پنهانی، خود را به کلانتری معرفی و در همان ابتدا به قتل همسرش اعتراف کرد.

او به کارآگاهان گفت: «همسرم از مدتی قبل در گروه‌های تلگرامی عضو بود که مردان زیادی در آن فعالیت داشتند. من مخالف این عضویت بودم برای همین چند بار از او خواستم از این گروه‌ها بیرون بیاید اما قبول نکرد. در یک مقطعی هم از او خواستم سر کار نرود که نپذیرفت. احساس می‌کردم این رفتار او باعث ایجاد فاصله عاطفی بین ما شده. تا اینکه روز حادثه، پسرم را به خانه دخترم فرستادم تا با همسرم خصوصی حرف بزنم اما وقتی پسرم رفت، دوباره با همسرم دعوایم شد و اول با چاقو دو ضربه به دستش زدم و بعد با جوراب خفه‌اش کردم. ترسیده بودم برای همین فرار کردم و صبح با پسرم تماس گرفتم و گفتم به مادرت سر بزن. حدودا ۱۹ روز در شهرهای مختلف بلاتکلیف بودم تا اینکه تصمیم گرفتم خودم را به پلیس معرفی کنم.»

با ثبت اعترافات متهم، پرونده برای صدور حکم در اختیار شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی کشکولی قرار گرفت و صبح دیروز جلسه رسیدگی به آن با حضور متهم و اولیای دم برگزار شد.

در ابتدای جلسه، دختر، پسر، مادر و پدر مقتوله، بدون قید و شرط متهم را بخشیدند تا او از قصاص نفس نجات یابد. پس از آن متهم پشت جایگاه ایستاد و با تکرار درخواست بخشش از اولیای دم گفت: «من و همسرم مشکلی با هم نداشتیم و سال‌ها با هم زندگی کردیم. تا اینکه او وارد تلگرام شد و در کانال‌هایی فعالیت کرد که مردهای زیادی در آن بودند. سر همین موضوع با هم درگیر شدیم و او به خانه مادرش قهر کرد. روز حادثه، پسرم او را به خانه برگرداند اما من از او خواستم که پیش خواهرش برود تا بتوانم با مادرش خصوصی حرف بزنم و اختلافاتم را حل کنم. اما دوباره با هم دعوای‌مان شد و من با چاقوی آشپزخانه دو ضربه به دستش زدم که بلافاصله پشیمان شدم و زخمش را با شال بستم. طرف‌های ساعت ۴ صبح، همسرم گفت می‌خواهد به خانه مادرش برود که مخالفت کردم. او هم یک جوراب زنانه دور گردنش انداخت و تهدید به خودکشی کرد. خیلی عصبانی شدم و به سمتش رفتم. دو طرف جوراب را کشیدم و خفه‌اش کردم.»

متهم در آخرین دفاعیات خود بار دیگر از اولیای دم تقاضای بخشش کرد. در پایان دادگاه نیز قضات وارد شور شدند تا رای نهایی را صادر کنند؛ سه تا ۱۰ سال حبس در انتظار متهم خواهد بود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!