0

انهدام باند فیشینگ در شیراز

دسته بندی ها : فضای مجازی 24 دی 1398 مدیر سایبرلا 462 بازدید

رئیس پلیس فتا فارس از شناسایی و دستگیری فیشینگ کاران در شیراز خبر داد و گفت: این متهمان با عنوان افزایش فالور در اینستاگرام و … اقدام به برداشت های غیرمجاز از حساب های بانکی قربانیان می کردند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ دوم حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا فارس در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه حضوری چند شهروند شیرازی به این پلیس و طرح شکایت با موضوع برداشت غیر مجاز، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهمین با موضوعات مختلف از قبیل افزایش فالور، افزایش ممبر و … افراد را به درگاه های بانکی جعلی (فیشینگ) هدایت و قربانیان بدون توجه نمودن به جعلی بودن صفحه اقدام به وارد کردن اطلاعات بانکی خود می‌کردند و پس از گذشت چند  ساعت به صورت غیرمجاز برداشت‌هایی از حساب آنها صورت می‌گرفت.

سرهنگ سلیمانی افزود: با اقدامات فنی و تخصصی متهمان شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی تیمی از کارشناسان این پلیس به محل اختفا متهمین مراجعه و با توقیف کلیه ادله‌های دیجیتالی دو نفر نیز دستگیر شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان ابتدا منکر عمل مجرمانه خود شدند که پس از مواجهه ‌ با مستندات و ادله‌های دیجیتالی به بزه ارتکابی اعتراف و بیان داشتند که  در حدود شش میلیارد و پانصد میلیون ریال از حساب شکات برداشت کردند.

رئیس پلیس فتا فارس خاطر نشان کرد: کاربران دقت کنند آدرس‌های درگاه‌های بانکی با پروتکل https و نماد shaparak.ir شروع می‌شود و شهروندان باید دقت داشته باشند که در استفاده از صفحات پرداخت بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده کنند.

سرهنگ سلیمانی توصیه کرد: شهروندان برای پیشگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها نسبت به فعال سازی رمز یکبار مصرف کارت بانکی و نحوه فعال‌سازی آن، به بانک‌های عامل مراجعه کرده و همچنین می‌توانند با استفاده از افزونه ضد فیشینگ نسبت به بررسی سایت‌های جعلی بانکی اقدام نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!