0

عامل فریب و کلاهبرداری 54 میلیون ریالی در شبکه‌های اجتماعی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران گفت: فردی که در شبکه‌های اجتماعی با فریب دختر نوجوانی، از وی کلاهبرداری به ارزش 54 میلیون ریال کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ اصغر باقریان با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه دختر نوجوانی حدود 17 ساله مبنی بر اینکه شخصی در یکی از شبکه‌های اجتماعی وی را فریب داده و از او مبلغ 54 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود به این پلیس مراجعه و درخواست رسیدگی کرد. با توجه به اینکه بزه انتسابی در فضای مجازی اتفاق افتاده بود، پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا غرب استان تهران قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های اولیه، مشخص گردید که شاکی با متهم در یکی از شبکه‌های اجتماعی دوست بوده و متهم با وعده ازدواج وی را فریب داده و توانسته مبلغ 54 میلیون ریال از او بگیرد و پس از آن نیز متواری گردد. همچنین مشخص گردید که شاکی وجه را به صورت نقد(دستی) به وی داده است.

سرهنگ باقریان اضافه‌کرد: کارشناسان پلیس با انجام عملیات فنی‌، موفق به ایجاد ارتباط با متهم از طریق شبکه اجتماعی شدند و با انجام اقدامات فنی لازم توانستند آی‌پی متهم را شناسایی کنند.

این مقام انتظامی افزود: در ادامه بررسی‌های صورت گرفته و با استفاده از روش مهندسی اجتماعی توسط کارشناسان پلیس و مبادی مربوطه، هویت واقعی متهم را مشخص کنند که فردی 25 ساله می باشد‌ و  با هماهنگی مقام محترم قضایی، متهم احضار و پس از بازجویی‌های اولیه، ابتدا قصد کتمان حقیقت را داشته؛ اما در ادامه و با انجام بازجویی فنی‌ و پلیسی و روبرو شدن با اسناد و مدارک موجود در پرونده به بزه انتسابی خود اعتراف کرد. متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی و صدور حکم به مراجع قضایی معرفی گردید.

سرهنگ باقریان با اشاره به اینکه خانواده‌ها باید بر فعالیت سایبری فرزندان خود نظارت داشته باشند، گفت: حتما نظارت مستمر بر فعالیت‌های سایبری کودکان و نوجوانان خود داشته باشند تا عزیزانشان در دام مجرمان سایبری نیفتند. چرا که این نظارت بر فعالیت سایبری باعث می‌گردد تا فرزند آن‌ها آسیب نبینند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 + 9 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!