0

فروش دامنه org. متوقف شد

دسته بندی ها : حقوق نام دامنه - domain 14 اردیبهشت 1399 کارشناس سایبرلا 395 بازدید

عملیات فروش دامنه org. به قیمت ۱.۱ میلیارد دلار متوقف شد.

یک سازمان غیر انتفاعی که بر سیستم دامنه اینترنت نظارت می‌کند عملیات جنجالی فروش ۱.۱ میلیارد دلاری دامنه org. به یک شرکت سرمایه گذاری خصوصی را متوقف کرد.

PIR از زیرمجموعه‌های «جامعه اینترنت» (Internet Society، یک سازمان غیرانتفاعی) از سال ۲۰۰۲ میلادی، مسئولیت دامنه‌ای را برعهده داشت که به افراد اجازه می‌داد تا وب سایت‌های org. ثبت کنند.

اما اقدام برای فروش این واحد به شرکت «ای توس کپیتال» سبب شد «شرکت اینترنتی برای نام‌ها و اعداد واگذار شده» (ICANN) وارد عمل شود و این معامله را متوقف کند. آیکان نوعی گروه حاکمیتی چند ذینفعی و سازمانی غیر انتفاعی است که مسئولیت ایجاد هماهنگی در نگهداری و عملکرد پایگاه‌های داده مرتبط با فضای نام و فضای عددی را در اینترنت دارد.

آیکان با اعتراض نسبت به این معامله اعلام کرد به غیر از شرکت‌های حاضر در معامله، هیچ پشتیبانی برای برقراری تعادل در چنین اقدامی وجود ندارد. همچنین شرکت‌های غیرانتفاعی که به این دامنه اینترنتی اتکا دارند، با عدم قطعیت روبرو خواهند شد.

نخستین بار در نوامبر ۲۰۱۹ میلادی اخبار فروش دامنه org. منتشر شد. در این اخبار ذکر شده بود «جامعه اینترنت» در ازای این معامله، ودیعه مالی و همچنین منابعی دیگر دریافت می‌کند تا فضای اینترنت را ایمن تر، بازتر و قابل دسترسی تر کند.

اما تغییرات در کنترل دامنه org. و تبدیل آن به یک شرکت خصوصی نگرانی‌هایی را به وجود آورد زیرا احتمال داشت فضای باز اینترنت دستکاری شود.

وب سایت‌های org. اصولاً به مدارس و سازمان‌های غیردولتی تعلق دارد.

منبع: تلگراف

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 + 18 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!