0

پیش فروش بلیط در کانال‌ها شیوه جدید کلاهبرداری

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به اینکه با توجه به نزدیک به ایام نوروز و آغاز سفرهای نوروزی شاهد پیش فروش بلیط وسایل حمل و نقل عمومی مسافری هستیم، گفت: از این رو برخی افراد سودجو و کلاهبردار نیز در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌ها اقدام به تبلیغ پیش فروش بلیط مسافرت‌های نوروزی کرده‌اند که این تبلیغات کذب بوده و بیشتر برای به دام انداختن شهروندان و کلاهبرداری از آنهاست.

به گزارش سایبرل به نقل از پلیس فتا، سرهنگ حسنوند اظهار کرد: این افراد غالبا با درج مبالغی بسیار کمتر از مبلغ واقعی و با تطمیع کاربران اقدام به اخذ وجه از آنان می‌نمایند، در حالی که از بلیط خبری نیست!، لذا کاربران لازم است در هنگام خرید در فضای مجازی موارد امنیتی را به طور کامل رعایت کنند.

وی افزود: در وهله اول خرید بلیط از چنین کانال‌هایی فاقد امنیت بوده و ارائه بلیط از سوی آنها هیچ تضمینی ندارد!

سرهنگ حسنوند در ادامه گفت: همپنین در صورتی که کانال‌‌های مذکور شما را به سوی سایتی هدایت کردند، آن سایت می‌بایست تمامی موارد مربوط به فروشگاه‌های مجازی را رعایت کند، ولیکن سایت‌های مذکور غالبا جعلی بوده و سایت فیشینگ است که اطلاعات حساب بانکی شما را به سرقت می‌برند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان خاطرنشان کرد: شهروندان به هیچ عنوان برای خرید پیش فروش بلیط مسافرت‌های نوروزی از کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی اقدام نکنند و برای خرید حتما از سایتهای معتبر و اعلام شده اقدام کنند.

هموطنان در خریدهای اینترنتی حتما به نماد اعتماد الکترونیکی و اصالت آن توجه کنند تا خدایی نکرده مشکلی برای آنها پیش نیاید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    8 + هفت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!