0

فروش اکانت بازی، شگردی برای کلاهبرداری سایبری

رئیس پلیس فتای گلستان در مورد شیوه خرید و فروش اکانت بازی های رایانه ای، به کودکان و نوجوانان هشدار داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ حبیب‌الله رجبلی با اشاره به این‌که امروزه خرید و فروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای در دنیای مجازی با استقبال زیادی مواجه و به امری عادی تبدیل شده است، گفت: برخی از کاربران با ایجاد اکانت کاربری و رساندن بازی به مرحله‌ای که برای کاربران جذابیت لازم را داشته باشد، مبادرت به فروش اکانت کاربری خود می‌کنند.

به گفته وی در کاربران نیز علاقمند زیادی وجود دارد که حاضرند با خرید اکانت‌های مراحل بالاتر سریع‌تر به مرحله پایانی بازی برسند.

سرهنگ رجبلی ادامه‌داد: به همین دلیل برخی افراد سودجو و فرصت طلب با انتشار موارد خلاف واقع و انجام تبلیغات فریبنده از خریداران اکانت‌های بازی‌ها که معمولاً کودکان و نوجوانان هستند، سوءاستفاده کرده و از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات استان گلستان به خانواده‌ها توصیه کرد: نظارت کافی بر فعالیت‌های سایبری کودکان و نوجوانان خود اعمال کنند تا فرزندانشان در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند و نوجوانان باید مراقب افراد شیاد و کلاهبردار، باشند.

این مقام انتظامی در مورد اغفال کاربران اینترنت توسط هکرها به وسیله بازی‌های رایانه‌ای جعلی نیز گفت: بعضی هکرها با انتشار نسخه‌های جعلی بازی که حاوی ویروس و بدافزار است بر روی اینترنت قصد آسیب رساندن به کاربرانی را دارند که برای دریافت این بازی‌ها پولی پرداخت نمی‌کنند و به صورت غیر مجاز این بازی‌ها را دانلود می‌کنند دارند که این امر می‌تواند زمینه سرقت اطلاعات مهم کابران را فراهم کند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفده + نوزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!