0

فروشگاه های اینترنتی مانع ارزانی موبایل هستند

فروشگاه اینترنتی, تجارت الکترونیک, خرید و فروش آنلاین

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه و لوازم جانبی اظهار داشت: در هر حال نرخ دلار بر هر کالایی از جمله گوشی اثرگذار است، آنچه اکنون کاملا مشهود است، سایت ها و شبکه های مجازی در برابر کاهش قیمت بر اساس نرخ دلار مقاومت می‌کنند، ولی مغازه‌ها قیمت‌ها بدنبال کاهش نرخ ارز روند کاهشی را طی می‌کنند.

وی با بیان اینکه سایت‌هاو شبکه‌های با بی‌انصافی کالاها را قیمت‌گذاری می‌کنند، یادآور شد: کاهش ارزش دلار مسلما روی کلیه کالاهایی که ما در داخل تولید نداریم، اثرگذار است. اما در هر حال عمده مشکل ما در شبکه‌های مجازی و سایت‌ها هستند که کاهش قیمت را بر پایه نرخ ارز اعمال نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه و لوازم جانبی تصریح کرد: نرخ کالا باید با عرضه و تقاضا همخوانی داشته باشد، در حال حاضر علاوه بر ارز موضوع تقاضا نیز بر قیمت اثرگذار است این مسئله را مغازه‌دار رعایت می‌کند اما شبکه‌های مجازی چندان از این روال پیروی نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: روند کاهش نرخ گوشی را باید بر اساس کاهش نرخ دلار محاسبه کنیم و بر مبنای ارزش دلار مقایسه کنیم، اکنون  واحدهای صنفی بر منبای کالایی که می‌خرند قیمت را تعیین و بفروش می‌رسانند و در واقع قیمت‌ها در مغازه بروز است.

درستی گفت: اکنون قیمت‌ها در بازار بالا رفته اما کالا به میزان کافی موجود است،  هر ایرانی حتی چند گوشی دارد و بر مبنای هزینه‌، گوشی خود را انتخاب می‌کند.

منبع: ایلنا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    6 + نوزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!