0

شهروندان از فروشگاه‌های اینترنتی ‌مجاز خرید نمایند‌

دسته بندی ها : فضای مجازی 13 اردیبهشت 1397 مدیر سایبرلا 429 بازدید

رئیس پلیس فتا گلستان با اشاره به اینکه برخی از سارقان با سوءاستفاده از برنامه‌ها و سایت‌های اینترنتی‌، اقدام به فروش اموال مسروقه می‌کنند از شهروندان خواست ‌به تبلیغات دروغین و فریبنده ‌موجود در فضای مجازی بی‌اعتنا باشند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ دوم ابراهیم پرسا گفت: گسترش دنیای الکترونیک، در کنار آن‌که نتایج مثبتی داشته، راه را برای سوءاستفاده‌گران و خلافکاران نیز هموار کرده ‌و آن‌ها می‌توانند در پسِ هویت‌های جعلی و مجازی، آسان‌تر از قبل مرتکب تخلفات و اقدامات غیرقانونی خود شوند.

وی افزود: سایت‌هایی با خدمات رایگان و امکان درج رایگان آگهی که خرید و فروش کالاهای مختلف در دسته‌بندی‌های متعدد را بدون واسطه فراهم کرده و با تعبیه فضایی برای درج تصویر و توضیحات بیشتر، درک خریدار از محصول تبلیغ  شده را بیشتر می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: برخی از این سایتها و فروشگاه‌های اینترنتی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هم هستند ‌رسما‌ اعلام کرده اند که در قبال درج آگهی‌ها هیچ مسئولیتی ندارند و فقط «تلاش در جهت نشر آگهی‌ها با اطلاعات صحیح و درست می‌نمایند، اما نمی‌توانند صحت آگهی‌ها را تضمین نمایند و هیچگونه تعهد یا مسئولیتی در قبال آگهی‌ها برعهده نمی‌گیرند.»

سرهنگ پرسا اظهار کرد: اما فروشگاه‌هایی که فاقد نماد اعتماد الکترونیک  هم هستند متاسفانه ‌در حال فعالیت می‌باشند که به کاربران توصیه میشود از این فروشگاه‌ها ‌اقدام به خرید کالا‌ و واریز وجه نکرده و نیز اگر به دنبال خرید اقلام و کالای دست دوم هستند از فروشگاه‌های دارای ای‌نماد خرید نموده و قبل از واریز هر مبلغی اطلاعات دقیق و کاملی از فروشنده کالا کسب نمایند.

وی افزود: خریداران در خرید اموال دست دوم باید توجه داشته باشند که این اقلام را بدون فاکتور فروش یا کارتن خریداری نکنند و از صحت و سقم سلامت اقتصادی کالا اطلاع داشته باشند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    11 − هشت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!