0

فروزنده: متولیان قراردادهای جدید نفتی تنظیم‌کنندگان قرارداد کرسنت هستند

دسته بندی ها : فضای مجازی 17 دی 1394 مدیر سایبرلا 357 بازدید

معاون پارلمانی دولت دهم با تأکید بر اینکه اطلاع مجلس از قراردادهای خارجی جزو حقوق حقه مردم و وکلای آنها در خانه ملت است، به مسئولان دولتی توصیه کرد چنانچه واقعاً قائل به شفافیت و پاسخگویی هستند در ارسال متن اصلی قرارداد نفتی جدید به مجلس تأخیر نکنند.

خبرگزاری تسنیم: لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی رئیس جمهور سابق در خصوص اهمیت قراردادهای نفتی و لزوم اطلاع مجلس از نحوه انعقاد آنها تصریح کرد: قراردادهای نفتی از حساسیت بالایی برخوردار است؛ زیرا موضوع آن انفال و اموال عمومی است.

وی با تأکید بر اینکه دولت‌ها باید با نظر مجلس نسبت به عقد قراردادهای نفتی تصمیم‌گیری کنند، افزود: در قراردادی که قرار است 25 تا 30 سال نفت کشور در قالب یک کنسرسیوم به فروش برسد، شفاف‌سازی اطلاعات و دقت نظر مجلس ضروری است؛ به این مفهوم که باید متن قرارداد به‌طور ریز، دقیق و اصولی مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اظهار داشت: تجربه و سابقه نشان می‌دهد شرکت‌های اروپایی و غربی سرمایه‌گذاران نیمه‌راه بوده و عمدتاً به‌دنبال استثمار هستند و برای جلوگیری از رشد و توسعه کشور بهانه‌جویی می‌کنند که قرارداد کنسرسیوم سال 53 و رها کردن قرارداد و استخراج میادین مشترک پس از تحریم توسط شرکت‌های شل و توتال نمونه‌ای از این ادعاست.

وی بر همین اساس خاطرنشان کرد که باید ابعاد قرارداد توسط تیمی حقوقی کارشناسی، بررسی شود و در محافل تخصصی و رسانه‌ای مورد نقد و بررسی قرار گیرد تا حقوق ملت دقیق رعایت شود.

فروزنده فاش کرد: براساس شنیده‌ها، تیمی که در رابطه با این قراردادها فعالیت می‌کنند کسانی هستند که قرارداد کرسنت را تنظیم کردند و نشان‌های فساد و بی‌‌لیاقتی در آن هنوز گریبانگیر ملت ایران است و لذا باید افراد پاک، متدین و متخصص به‌عنوان نماینده ایران طرف مذاکره با طرف غربی باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نتایج این قرارداد متوجه 25 تا 30 سال دیگر است و در سرنوشت مملکت تأثیر اساسی دارد و ذخایر جایگزین را از بین می‌برد، بررسی ابعاد آن پیامدها و نتایج باید به‌طور دقیق تعریف شود.

این استاد دانشگاه و کارشناس مسائل تقنین در پایان تأکید کرد: براساس شنیده‌ها، قرارداد اصلی به‌زبان لاتین است و طرف غربی تهیه کرده و به‌رغم پیگیری‌های مجلس هنوز نسخه اصلی در اختیار مجلس قرار نگرفته است؛ بدیهی است نمایندگان به‌عنوان نمایندگان مردم حق قانونی و وظیفه شرعی دارند به این مهم توجه کنند و انتظار می‌رود مجلس با تمام توان از این حقوق حقه خود و مردم دفاع کند و مسئولان نیز اگر واقعاً قائل به شفافیت و پاسخگویی هستند، در ارسال این متن تأخیر نکنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نوزده − پانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!