0

فرزندان خود را در فضای مجازی رها نکنید

دسته بندی ها : سواد فضای مجازی 21 دی 1395 مدیر سایبرلا 1092 بازدید
رییس پلیس فتا گلستان به کلیه والدین نسبت به رها کردن فرزندان در فضای مجازی هشدار داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سروان ‌وحید صاحبکاران‌ گفت: امروزه به کمک رایانه‌ها و اینترنت، ‌اجرای بسیاری از کارها به طور قابل توجهی آسان شده اما این سرعت و توانایی راحت در انجام کارها، راه را برای ارتکاب جرم گشوده است.

وی افزود: از زمانى که اینترنت وارد فضاى زندگى انسان شده تا به امروز، على‌رغم تمام محاسن و مزایاى آن، یکسرى دغدغه‌ها و نگرانى‌هایى را برای خانواده‌ها تحمیل نموده است.

سروان صاحبکاران اظهار کرد: موضوعی که در تمام جوامع موضوعیت داشته و محدود به جامعه و یا اقلیتی خاص نمی‌شود به دلیل ویژگی‌های خاص فضای مجازی و نو بودن این پدیده، بسیاری از والدین فرصت، امکان و یا توان کافی برای شناخت دقیق این فضاء و کاربردهای آن را به دست نیاورده‌اند.

وی ادامه داد: عدم آشنایی مناسب آنها با این فضا و در مقابل استفاده روزمره نوجوانان و جوانان و حتی کودکان از این فضا باعث شده است که یک فضای محرمانه و خصوصی در داخل خانه برای فرزندان ایجاد شود و آنها بدون دغدغه و بدون احساس وجود ناظر بیرونی به سایت های مختلف در این فضا دسترسی یافته و بعضاً به دلیل ویژگی های سنی و شخصیتی و کنجکاوی های خود، متأثر از فضاهای ناسالم موجود در اینترنت گردند.

مسئول پلیس فتا گلستان تاکید کرد: به فرزندان خود آموزش دهیم که به هیچ عنوان آشنایی‌های خود با دیگران در فضای مجازی را به فضای واقعی نکشانند و به هیچ عنوان به افرادی که در فضای مجازی شناختی نسبت به آنها ندارند اعتماد نکنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهترین شیوه سودجویان برای شکار طعمه‌ها، استفاده از صفحات و واژه‌‌های جذاب و گول‌زننده است که متاسفانه بسیاری از جوانان و افراد کم سن و سال نیز به این افراد اعتماد می‌کنند و دچار آسیب‌های بعضا جبران ناپذیری می‌شوند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شش + چهارده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!