0

فحاشی و توهین به هنرمندان با ساخت پیج جعلی برای خواننده پاپ

دسته بندی ها : توهین و فحاشی در فضای مجازی, جعل هویت 20 بهمن 1396 مدیر سایبرلا 453 بازدید

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه با بیان اینکه سوء‌استفاده از نام و نشان چهره‌‌های هنری، ورزشی یکی از شیوه‌های مجرمان سایبری است، گفت: کاربران در برخورد با سایت‌ها، صفحات، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی تحت نام و نشان این چهره‌های مشهور و معروف مراقب باشند تا در دام مجرمان سایبری نیفتند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ علی کریمی با اشاره به تشکیل یک پرونده در پلیس فتا استان در خصوص یکی از خواننده‌های پاپ کرمانشاهی گفت: در این پرونده متهم با راه‌اندازی پیجی با نام و تصاویر این خواننده، اقدام به فحاشی و توهین به دیگران و حتی اغفال دیگران اقدام می‌کرد.

وی افزود: یکی از خواننده‌های پاپ استان کرمانشاه با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت فردی ناشناس در فضای مجازی اقدام به ایجاد پیجی با نام ایشان نموده و با سوء‌استفاده از شهرت وی اقدام به توهین به دیگر هنرمندان استان می‌نماید‌ لذا در این خصوص پرونده تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و به‌کارگیری شگردهای خاص پلیسی، مجرم را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام قضایی نامبرده را دستگیر کردند.

سرهنگ کریمی در خصوص انگیزه متهم گفت: متهم در مواجهه با ادله جرم، لب به اعتراف گشود و به بزه ارتکابی اقرار‌ و دلیل انجام این جرم را سرگرمی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سوءاستفاده از نام و شهرت چهره‌های هنری و ورزشی سرگرمی نبوده بلکه جعل هویت است، افزود: این امر جرم است و تبعات قانونی دارد که فرد باید در برابر قانون نسبت به جعل هویت و جرائم دیگری که با استفاده از نام و نشان چهره‌های معروف و مشهور انجام داده پاسخ‌گو باشد.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه با بیان اینکه جعل هویت و عنوان شخصیت‌های حقیقی‌ و حقوقی در فضای مجازی زیاد اتفاق می‌افتد، گفت: سازمان‌ها و شخصیت‌ها می‌توانند این موضوع را رصد کرده و در صورت دیدن تخلف آن‌ را پیگیری نمایند. زیرا تا زمانی که طرح شکایت صورت نگیرد نه تنها پلیس بلکه مردم نیز در جریان قرار نمی گیرند، بلکه در برخی موارد این افراد با سوءاستفاده از این موضوع از شهروندان کلاهبرداری کرده و با آبرو و حیثیت این عزیزان بازی می‌کنند.

سرهنگ کریمی ادامه داد: این افراد باید بدانند پلیس فتا هر لحظه فضای مجازی را رصد می‌کند و با هرگونه تخلف در این فضا برخورد خواهد کرد لذا تاکید می‌کنیم به هیچ عنوان حتی برای سرگمی با نام دیگران اکانت، گروه و یا صفحه‌ای ایجاد نکنید زیرا این کار جرم بوده و عواقب قضایی در پی خواهد داشت.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!