0

شناسایی عوامل ارسال پیامک جعلی ابلاغیه ثنا

جرایم موبایل و هک تلفن همراه, کلاهبرداری پیامکی

رئیس پلیس فتا استان قم از دستگیری عوامل ارسال پیامک جعلی ابلاغیه ثنا در قم خبر داد.

سرهنگ علی موالی، رئیس پلیس فتا استان قم در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت متعدد افراد مبنی بر اینکه شخص یا اشخاصی با ارسال پیامک جعلی ابلاغیه ثنا و فریب قربانیان با روش نصب نرم افزارهای مخرب بر روی تلفن همراه کاربران، اطلاعات گوشی و اطلاعات کارت بانکی آنان را هک می کردند، شناسایی متهمین در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: طبق تحقیقات کارشناسان فتا مشخص شد که پیامکی جعلی از شماره های مشخص مبنی بر پیگیری پرونده قضایی به تلفن همراه شاکیان ارسال می شد و کلاهبرداران با ارسال لینک جعلی نرم افزار و تقاضای نصب آن از قربانیان بر روی تلفن همراهشان، ضمن دسترسی  به پیامک ها و رمزدوم پویای افراد، از حساب آنها به صورت غیر مجاز برداشت می کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: طی ردگیری مبالغ برداشت شده از حساب ها مشخص گردید متهمان پس از انتقال غیر مجاز موجودی حساب ها از طریق کارت های عابر بانکی که از معتادین متجاهر خیابان خواب تهیه کرده بودند مبالغی را که از طریق افرادی به بهانه کاریابی در وب سایت های نیازمندی مانند دیوار و شیپور و … کلاهبرداری کرده اند تبدیل به ارزهای دیجیتال و بلافاصله آنها را بین کیف پول های متعدد تقسیم می کنند تا ردی از خود بجای نگذارند.در نهایت با بررسی‌های فنی و پلیسی، متهمین در یکی از استان های جنوبی کشور شناسایی شدند و طی هماهنگی بامقام محترم قضایی اکیپی از این پلیس به مخفیگاه متهمین اعزام گردیدند و نسبت به جلب متهم در ترمینال مسافربری اقدام کردند.

رئیس پلیس فتا استان قم با اشاره به اینکه استفاده از شبکه های اجتماعی در سطح جامعه بطور چشمگیری افزایش داشته و از طرفی نیز استفاده ابزارهای کلاهبرداری در این شبکه ها بسیار زیاد است و حتی آموزش آن نیز بطور کامل و بدون هزینه مالی بارگذاری شده است، به هموطنان هشدار داد و گفت: یکی از این ابزارها، برداشت غیر مجاز از حسابهای بانکی مردم از طریق فیشینگ می باشد از این رو می بایست شهروندان در فضای مجازی به راحتی به هر شخصی اعتماد نکنند و به هیچ‌ وجه اطلاعات حساب، شماره و رمز کارت خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهند.

منبع: پلیس فتا

مشاوره حقوقی اینترنتی رایگان در زمینه جرایم فضای مجازی | اینجا کلیک کنید

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!