0

عراقچی: قرارداد فروش آب سنگین به آمریکا لغو نمی‌شود

دسته بندی ها : قرارداد صنعت نیرو 22 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 414 بازدید

عضو ارشد تیم هسته‌ای گفت که احتیاط در خصوص فروش آب سنگین به آمریکا به معنای لغو قرارداد منعقده نیست و افزود: احتیاط بیشتر برای این است که مطمئن شویم در بحث پرداخت اشکالی پیش نیاید و گرفتار احکام دادگاه‌های آمریکایی نشود.

فارس: سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه امروز (چهارشنبه) در حاشیه رونمایی از کتابش در نمایشگاه کتاب تهران در پاسخ به این سؤال که با توجه به اظهارات روز گذشته علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی مبنی بر اینکه «قرار بود آب سنگین به آمریکا منتقل شود، اما بعد از قضیه 2 میلیارد دلار دارایی‌‌های ایران در آمریکا، یک مقدار احتیاط کردیم» آیا امکان دارد که قرارداد فروش آب سنگین به آمریکا لغو شود؟ عنوان کرد: خیر؛ احتیاط بیشتر برای این است که مطمئن بشویم در بحث پرداخت با توجه به اینکه دولت آمریکا موظف به پرداخت است، اشکالی پیش نیاید و گرفتار احکام دادگاه‌های آمریکایی نشود.

وی عنوان کرد: انشاءالله اطمینان لازم در این زمینه به وجود خواهد آمد.

گفتنی است صالحی روز گذشته (سه‌شنبه) در حاشیه کنگره جراحان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره روند انتقال آب سنگین به آمریکا و دریافت مبلغ آن با بیان اینکه مذاکرات در این زمینه در جریان است، گفت: قرار بود آب سنگین به آمریکا منتقل شود، اما بعد از قضیه 2 میلیارد دلار دارایی‌‌های ایران در آمریکا، یک مقدار احتیاط کردیم.

صالحی افزود: تا زمانی که این قضیه حل نشود، در زمینه نحوه پرداخت و امور دیگر فعلا در حال مذاکره هستیم تا با اطمینان خاطر این کار را انجام دهیم.

به گزارش فارس، در حاشیه سومین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، قراردادی بین سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت‌های آمریکایی برای فروش 32 تُن آب سنگین به امضا رسید

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    10 − نه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!