0

حمید محمدی بابت فیلتر شدن وان‌دی‌آف عذرخواهی کرد

سانسور در فضای مجازی, فیلترینگ اینترنت, مسدود سازی سایت

حمید محمدی، رییس اتحادیه کسب و کارهای مجازی و مدیرعامل دیجی‌کالا با پذیرفتن قصور صورت‌گرفته در ماجرای کسب و کار وان دی آف ضمن عذرخواهی تلویحا گفته که از ریاست این اتحادیه کنار خواهد کشید و راهکارهایی هم برای بهبود فرآیندهای آن پیشنهاد داده است.

محمدی در یک رشته توییت نوشت: « بر اساس قولی که داده بودم، اتفاقی که برای ۱dayoff افتاده بود رو پیگیری کردم. متوجه شدم در فرآیند بررسی، دقت لازم به عمل نیومده و شنبه صبح با فوریت درخواست رفع فیلتر از سمت اتحادیه ارسال شد. بخشی از مسئولیت این ناهماهنگی با اتحادیه‌ست و بابتش عذرخواهی می‌کنم.

مستندات نشون می‌ده پیش از نامه‌ای که امضا کردم درخواست عضویت توسط کسب‌وکار در سامانه ایرانیان اصناف ثبت شده بود. به محض اطلاع از فیلترشدن تلاش کردیم با مدیر کسب‌وکار برای حل مشکل تماس بگیریم که متاسفانه پاسخگو نبودند. امیدوارم بعد از این با تعامل بهتر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

در روزهای آخر حضورم در اتحادیه درس آموخته‌هایی از این مسیر داشتم که در کلاب‌هاوس دیشب گفتم و در ادامه به‌طور کامل‌تر بهشون اشاره می‌کنم. مشتاقم فعالین اکوسیستم و اعضای اتحادیه هم نظراتشون رو به اشتراک بذارن.

  • عدم‌اطلاع رسانی درست و موثر در ۴ سال گذشته در مورد فلسفه وجودی اتحادیه، انتخاب هیئت مدیره، نهادهای بالادستی، فرآیندها و اختیارات و مسئولیت‌های اتحادیه
  • نیاز به حضور افراد صنفی در کنار افراد کسب‌وکاری در هیئت مدیره
  • حل‌وفصل تضادهای درون‌گروهی بین اتحادیه و نظام صنفی و سایرین. ریاست اتحادیه باید تمام‌وقت و صنفی باشه نه کسب‌وکاری. مدیرعامل یک کسب‌وکار مشغله داره و تمام‌وقت نیست و با چالش تضاد منافع هم روبروست.
  • استفاده از ظرفیت تعداد بیشتری از کسب‌وکارها در کمیسیون‌ها و کارگروه‌ها برای کمک به اتحادیه
  • برگزاری نشست‌های دوره‌ای با کسب‌وکارها. چانه‌زنی برای اصلاح قانون نظام صنفی یا اختصاص قانون خاص برای کسب‌وکارهای آنلاین
  • بازنگری کامل فرآیندهای داخلی جهت اطمینان از تطبیق آنها با شرایط کسب‌وکارهای آنلاین
  • پیاده کردن راهی برای عدم دریافت حق عضویت از کسب‌وکارهای کوچک و نوپا. دسته‌بندی کسب‌وکارها در سایزهای مختلف مثل نوپا، کوچک، بزرگ، خیلی بزرگ و تعریف الزامات جداگانه به‌طوری‌که کسب‌وکارهای نوپا و کوچک از برخی ضوابط دست‌وپا گیر معاف باشند.
  • برگزاری مجمع سالانه با حضور ‌همه اعضا و کسب‌وکارها برای گزارش‌دهی

و در پایان امیدوارم در دور بعدی، هیئت رئیسه جدید اتحادیه بتونند با تغییر قانون نظام صنفی یا توافق جدید، فیلترینگ رو به‌عنوان ابزار قانونی مقابله با تخلف حذف کنند و روش‌های بازدارنده‌‌ جدیدی رو جایگزین کنند. البته همه می‌دونیم این فرایند بسیار سخت و زمان‌بره.»

منبع: کاررنگ

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشت + هشت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!