0

هیچ دستور قضایی برای فیلتر «کلاب هاوس» صادر نشده است

مسدود کردن صفحه وب, فیلترینگ شبکه های اجتماعی

مدیر کل حوزه ریاست همراه اول صدور هر گونه دستور قضایی برای فیلتر کلاب هاوس را رد کرد.

حسین مجلسی راد صدور حکم قضایی یا هر گونه دستوری برای فیلتر شبکه اجتماعی کلاب هاوس را رد کرد.

مجلسی راد تاکید کرد: هیچ حکم قضایی یا دستوری از کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه برای همراه اول ارسال نشده است.

از شب گذشته (پنج‌شنبه) خبری مبنی بر فیلتر شبکه اجتماعی کلاب هاوس در یک اتاق گفت‌وگو با حضور رئیس بانک مرکزی و وزیر ارتباطات به گوش رسید.

همان زمان «محمدجواد آذری جهرمی» در مقابل خبر فیلتر کلاب‌هاوس که از سوی «عبدالناصر همتی» رو اعضای اتاق گفت‌وگو مطرح شد، اعلام کرد این شبکه فیلتر نشده و صرفا اختلالی در یکی از اپراتورها به وجود آمده است.

شب گذشته «علیرضا معزی» معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور نیز در توئیتی نوشت: کلاب هاوس⁩ فیلتر نشده اما استقبال اخیر شهروندان و گفت‌وگوهای مؤثر، روادارانه و محترمانه‌ای که در این پلتفرم، برخی را آنقدر مضطرب ساخته که زمزمه‌ی مسدود ساختن را از سر بگیرند. گویا ⁧ فیلترینگ⁩ شکست‌خورده‌ تلگرام⁩ عبرت نشده است.

ماجرای فیلتر کلاب هاوس صبح امروز و با ادامه دار شدن اختلالات جدی‌تر شد تا جایی که رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات نیز اعلام کرد اختلال شبکه اجتماعی کلاب هاوس در شبکه همراه اول، ایرانسل و مخابرات به گوش رسیده است و ما در حال بررسی این مشکلات هستیم.

جمال هادیان تاکید کرد: انسداد کلاب هاوس در کارگروه تعیین مصادیق حتی مطرح هم نشده و هیچ حکم قضایی در این خصوص وجود ندارد.

پس از صحبت‌های روابط عمومی وزارت ارتباطات اختلالی که در شبکه ایرانسل بود از بین رفت اما کاربران فضای مجازی وجود اختلال در شبکه همراه اول را اعلام کرده‌اند.

«کلاب‌هاوس» یک شبکه اجتماعی نوظهور است که افراد می‌توانند با حضور در اتاق‌های مختلف با یکدیگر به صورت زنده گفت‌وگو کنند. اکنون بسیاری از کارشناسان، فعالان عرصه‌های مختلف و سیاستمداران ایرانی عضو این شبکه اجتماعی هستند.

منبع: ایرنا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفده + هفت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!