0

عدم حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه های اجتماعی ممنوع

دسته بندی ها : وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) 23 شهریور 1400 کارشناس سایبرلا 400 بازدید
دکتر عیسی زارع پور, مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد خط قرمز من قانون جمهوری اسلامی است هر گاه تمامی مردم اجازه حضور در شبکه های اجتماعی که قانون آن را منع کرده، پیدا کنند من نیز در آن شبکه های اجتماعی حضور پیدا می‌کنم.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور در دیدار با کسب و کارهای بزرگ دیجیتال و استارت‌آپ‌ها اعلام کرد که من مسئولیت حوزه تخصصی را در اختیار گرفته‌ام و قرار است مشکلات آن را رفع کنم از همین رو نیاز به تمرکز دارم و همین امر موجب می‌شود که نتوانم به صورت مرتب کامنت بخوانم و کامنت بخوانم.

او با اشاره به اینکه من اهل فضای مجازی هستم و شبکه های اجتماعی هستم گفت: «مگر می‌شود کسی از شبکه‌های اجتماعی استفاده نکند فکر نکنم کسی آنلاین‌تر از باشد اما در مورد پلتفرم‌هایی که امکان استفاده عموم مردم از آن نیست و قانون جمهوری اسلامی آن را منع کرده‌است، هر گاه در اختیار همه مردم قرار گرفت و تمامی مردم توانستند از آن استفاده کنند من نیز از آن استفاده خواهم کرد.»

او در این دیدار خود به کسب و کارهای حوزه دیجیتال و استارت‌ آپ ها وعده داد که با تعیین نماینده‌ای ویژه برای این حوزه به مشکلات این بخش با سرعت بیشتری رسیدگی شود. همچنین او وعده رفع مشکلات قضایی استارت‌آپ‌ها را داد.

طبق گفته زارع پور: «برای رفع این مشکل کارگروه حمایت قضایی تشکیل می‌دهیم و بر اساس تجربه‌ حضور در قوه قضاییه، این مشکلات را با تعامل حل می کنیم.»

او تاکید کرد: «کسانی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند باید حقوق و تکالیف قانونی خود را بدانند، تا با آرامش بیشتر و نگاه بلندمدت فعالیت کنند.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به لزوم توجه جدی به حوزه اقتصاد دیجیتال گفت: «کارگروهی در سطح دولت با استفاده از همه ظرفیت‌ها برای حمایت از اقتصاد دیجیتال تشکیل خواهد شد.»

او همچنین به معاونت فناوری و نوآوری این وزارتخانه دستور داد تا موانع حضور شرکت‌های نوآفرین در بازار سرمایه را بررسی و برای حل آنها راهکار ارائه دهند و ابراز امیدواری کرد که طی یکی دو ماه آینده شاهد حضور نخستین شرکت‌ها در بورس باشیم.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نوزده − هجده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!