0

طرح صیانت دارای اشکال است، برای اصلاح زمان بیشتری نیاز داریم

مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی

مرکز پژوهش های مجلس در نامه‌ای به رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت به دلیل مشکلات عدیده این طرح خواستار اختصاص زمان بیشتر برای اصلاح آن شد.

مرکز پژوهش های مجلس در نامه ای که به رضا تقی پور، رئیس کمیسیون، ارسال شده به اشکالات عدیده طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی موسوم به طرح صیانت اشاره کرده و برای اصلاح و بررسی این طرح زمان بیشتری خواسته است.

در متن این نامه از کاهش سرمایه اجتماعی نهادی، ایجاد بی ثباتی در قوانین و مقررات اقتصادی، به مخاطره افتادن امنیت سرمایه گذاری، مداخله بسیار زیاد طرح در شئون مختلف زندگی مردم، ترغیب نخبگان به مهاجرت، ابهام و عدم شفافیت در مفاد و فرایند تقنین و غیره به عنوان اشکالات جدی این طرح یاد شده است.

کمیسیون بررسی طرح صیانت ۹ آذر در دهمین جلسه بدون اینکه وارد بررسی کلیات این طرح شود تصمیم گرفت طرح صیانت را برای بررسی بیشتر به مرکز پژوهش های مجلس ارسال کند. این تصمیم از سوی کمیسیون بررسی طرح صیانت پس از آن اتخاذ شد که وزیر ارتباطات در نسخه‌ای جدید نظرات وزارتخانه درباره این طرح را به کمیسیون ارائه کرده بود.

طبق آنچه در کمیسیون بررسی طرح صیانت مصوب شد، مرکز پژوهش های مجلس ۱۰ روز وقت داشت تا با بررسی مجدد طرح، نظرات کارشناسی خود را به کمیسیون بررسی طرح صیانت ارائه کند.

رئیس کمیسیون ویژه طرح صیانت اعلام کرده بود پیشنهاد شده است بند مربوط به مسدودسازی شبکه های اجتماعی از این طرح حذف شود.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفت + 8 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!