0

وصول طرح تشکیل سازمان نظام مهندسی ارتباطات و فناوری اطلاعات (نمافا) در مجلس شورای اسلامی

مجلس شورای اسلامی, سایبرلا

طرح تشکیل سازمان نظام مهندسی ارتباطات و فناوری اطلاعات (نمافا) در مجلس شورای اسلامی وصول شد.

براساس آنچه در ماده ۱ این طرح نوشته شده است، در صورت تصویب این طرح، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور که براساس قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم‌افزارهای رایانه‌ای تشکیل شده است به سازمان نظام مهندسی ارتباطات و فناوری اطلاعات ارتقا پیدا می‌کند.

در این قانون این سازمان نهادی مستقل، غیرانتفاعی و غیردولتی عنوان شده که از سازمان نمافای هر استان، شورای انتظامی هر استان، هیأت عمومی سازمان، شورای مرکزی سازمان، شورای انتظامی کل، بازرس و رئیس سازمان با مشارکت اعضای حقیقی و حقوقی تشکیل خواهد شد.

شرکت‌ها، تعاونی‌ها و موسسات موضوع فعالیت در رشته‌های مرتبط یا زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعضای حقوقی این سازمان و صاحبان فروشگاه‌های دارای پروانه کسب، فارغ التحصیلان دانشگاهی و دارندگان مهارت‌های تخصصی، اعضای حقیقی سازمان نظام مهندسی ارتباطات و فناوری اطلاعات را تشکیل خواهد داد.

طبق ماده ۵ این طرح، صدور مجوز فعالیت تأسیس، رده‌بندی تنظیم و تنسیق امور، نظارت، بازرسی و رسیدگی به تخلفات افراد و واحد‌های صنفی که در کلیه زمینه‌های رایانه‌ای مجاز، فاوا و کسب و کار مبتنی بر فضای مجازی فعالیت می‌کنند و صدور مجوز تأسیس و نظارت بر فعالیت تشکل‌ها و اتحادیه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه‌های فعالیت موضوع این قانون از جمله وظایف و اختیارات این سازمان خواهد بود.

گفتنی است، طرح تأسیس نظام مهندسی فاوا ۲ اسفتد ۹۷ در دستور مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

منبع: وبنا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده − 12 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!