0

ضوابط ورود استارتاپ ها به بورس ابلاغ شد

سازمان بورس و اوراق بهادار

ضوابط پذیرش شرکت های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتالی توسط هیات مدیره سازمان بورس به تصویب رسید و ابلاغ شد. این ضوابط مدت زیادی پشت درهای سازمان بورس مانده بود و استارتاپ های متقاضی ورود به بازار سرمایه، در انتظار ابلاغ به سر می‌بردند.

مدیرعامل وقت فرابورس، آذر ۱۴۰۰ گفته بود ضوابط ۱۷گانه‌ای برای ورود استارت آپ ها به بورس از سوی معاونت علمی ریاست‌جمهوری تدوین شده که به تصویب هیات مدیره سازمان بورس نیز رسیده است. فروردین امسال اما میثم فدایی، مدیرعامل فعلی فرابورس، به پیوست اعلام کرد این دستورالعمل هنوز نهایی نیست و در مرحله تصویب قرار دارد.

حال امروز مدیرعامل بورس تهران خبر از تصویب و ابلاغ ضوابط پذیرش شرکت های حوزه اقتصاد دیجیتالی در بازار سرمایه داد و در ادامه گفت: بورس تهران پیگیر ایجاد تابلوی معاملاتی اختصاصی این دسته از شرکت‌ها خواهد بود.

محمود گودرزی، مدیرعامل بورس تهران، گفت: «ضوابط اختصاصی پذیرش سهام شرکت‌های نوپا و فعال در حوزه اقتصاد دیجیتالی به عنوان پیوست هفتم دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار، در جلسه مورخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تصویب و در تاریخ ۹ خرداد ۱۴۰۱ به بورس تهران ابلاغ شده است. بر این اساس بورس اوراق بهادار تهران آمادگی خود را برای بررسی درخواست­‌های پذیرش سهام این شرکت­‌ها اعلام می‌کند؛ چراکه این امر گام مهمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۱ در حوزه دانش­‌بنیان است.»

گودرزی در رابطه با این مصوبه افزود: «این مصوبه یک تحول اساسی در حوزه پذیرش سهام، به‌ ویژه پذیرش سهام شرکت­‌های داده‌محور و هموار کردن زمینه پذیرش و عرضه سهام این شرکت­‌ها در بورس تهران است. همچنین بر این اساس بورس تهران پیگیری­‌های لازم را برای ایجاد تابلوی معاملاتی اختصاصی این دسته از شرکت­‌ها انجام خواهد داد تا در صورت تایید توسط سازمان بورس و اوراق بهادار این مهم را نیز عملیاتی کند.»

استارت‌آپ‌های زیادی از مدت‌ها پیش به خصوص پس از رشد انفجاری شاخص بورس در سال ۹۹، می‌خواستند سهام خود را در بازار سرمایه عرضه کنند. نزدیک به دو سال از آن زمان می‌گذرد اما تاکنون تنها نماد تپسی، بدون اینکه عرضه اولیه‌ای صورت بگیرد، در تابلوی فرابورس درج شده. به‌ نظر می‌آید با عرضه اولیه تپسی که احتمالاً به‌ زودی انجام می‌شود و ابلاغ این دستورالعمل، از پیچیدگی ورود استارت‌آپ‌‌ها به بورس کاسته شود.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    9 + چهارده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!