0

صفحات جعلی راهی برای سرقت اطلاعات بانکی افراد

دسته بندی ها : فضای مجازی 18 فروردین 1396 مدیر سایبرلا 403 بازدید

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان هشدارهایی را درمورد فروشگاه‌های آنلاین در برنامه مردم و مسئولین رادیو خلیج فارس متذکر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ افتخاری با حضور در برنامه مردم و مسئولین گفت: در سال 95، 28 عنوان جرم رایانه‌ای در استان گزارش شده  که 97.57  درصد از منجر به کشف گردیده، همچنین در سال 95 نسبت به سال 94، 40 درصد کشفیات در استان افزایش داشته است.

وی افزود: برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب‌های بانکی با وقوع 26.21 درصد از کل جرائم رایانه‌ای استان بالاترین رتبه را نسبت به جرایم دیگر به خود اختصاص داده است .مزاحمت اینترنتی با 19.72 درصد،‌ کلاهبرداری رایانه‌ای با 15.67 درصد و دسترسی غیرمجاز به داده‌ها با 6.48  درصد رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ افتخاری ادامه داد: برابر آمار در سال 95 نسبت به سال 94، 34.68 درصد افزایش وقوع جرایم را داشته‌ایم که به شهروندان توصیه می‌شود هنگام استفاده از اینترنت و گوشی‌های هوشمند نکات ایمنی را مد نظر داشته باشند تا دچار مشکل در فضای مجازی نشوند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به اینکه یکی از روش‌های کلاهبرداران در فضای مجازی استفاده از صفحات جعلی به نام فیشینگ برای سرقت اطلاعات کارت بانکی می‌باشد، گفت: برخی افراد کلاهبردار با قرار دادن کالاهای ارزان قیمت در سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی و حتی ارسال پیامک و یا ایمیل فرد قربانی را ترغیب می‌نمایند که از آنها خرید انجام دهند که پس وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی و حساب خود در سایت این اطلاعات برای فرد کلاهبردار ارسال می‌شوند و در واقع هیچگونه خریدی انجام نمی‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: شهروندان در هنگام خرید از فروشگاه‌های اینترنتی توجه کنند تغییری در آدرس درگاه‌های بانکی وجود نداشته باشد. همچنین آدرس با https شروع شود چرا که این خود نشانه امن بودن صفحه را می‌رساند.

سرهنگ افتخاری ضمن اشاره به اینکه برخی کلاهبرداران در سایت‌های فروش کالاهای دست دوم با فریب شهروندان از آنها کلاهبرداری می‌کنند، افزود: همچنین شهروندان در هنگام خرید کالا از طریق سایت‌های فروش کالای دست دوم مانند سایت دیوار ‌به این نکته توجه داشته باشند ممکن است در پس یک تبلیغ در اینگونه سایت‌ها افرادی شیاد فعالیت ‌کنند که قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند. شهروندان دقت داشته باشند قبل از واریز وجه کالایی که در سایت‌های تبلیغاتی دیده و پسندیده‌اند اول کالا را رویت نمایند و با دریافت شماره تماس ثابت از فروشنده  مطمئن شوند که کالای تبلیغ شده واقعی است. از قرار گذاشتن با فروشندگان این کالاها در مکان‌های پرت و خلوت خودداری نمایند و برای رویت کالا و پرداخت پول آن حتما در اماکن عمومی و پر تردد با این افراد قرار ملاقات بگذارند.

وی در خصوص کلاهبرداری پیامکی افزود: شهروندان توجه داشته باشند به پیامک‌های مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی یا گنج‌یابی توجه‌ای نکنند چرا که هدف این افراد کلاهبرداری می‌باشد. همچنین برای واریز پول از حساب به حساب دیگر، فقط کافی است شماره حساب یا شماره 16 رقمی کارت را به فرد مورد نظر ارسال نمایند و از ارسال رمز دوم و یا مراجعه به خود پردازها اجتناب کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!