0

شیوه‌ی جدید کلاهبرداری اینترنتی را بشناسید

دسته بندی ها : فضای مجازی 8 شهریور 1396 مدیر سایبرلا 403 بازدید

با اعلام اینکه امکان پرداخت به برخی پیام‌رسان‌های خارجی اضافه خواهد شد، کلاهبرداران نیز در این زمینه دست‌به‌کار شده‌اند.

به گزارش سایبرلا به نقل از اقتصادآنلاین، رئیس پلیس فتا‌ی استان کرمانشاه درباره‌ی امکان پرداخت در پیام‌رسان‌های اجتماعی و کلاهبرداری در این فضا گفت: به‌تازگی با اعلام این‌که در نسخه‌های بعدی برخی شبکه‌های اجتماعی خارجی امکان پرداخت وجود دارد، کلاهبرداران وارد عمل شده و با بیان اینکه می‌توان از طریق این پیام‌رسان خرید اینترنتی انجام داد، با ایجاد فروشگاه‌های مجازی دست به اعمال مجرمانه می‌زنند.

علی کریمی، به‌منظور پیشگیری از کلاهبرداری‌های احتمالی در این فضا و احتمال فریب خوردن افراد و وارد کردن اطلاعات بانکی‌شان توسط قربانیان، از مردم خواست از طریق ربات‌ها اقدام به پرداخت هیچ وجهی نکنند.

به گفته‌ی کریمی، مجرم با استفاده از اطلاعات به‌دست‌آمده به حساب قربانیان دسترسی پیدا می‌کند و اقدام به انتقال یا خرید اینترنتی از حساب کاربر می‌کند.

وی تأکید کرد که در حال حاضر هیچ پرداختی از طریق پیام‌رسان‌ها یا شبکه‌های اجتماعی خارجی انجام نمی‌پذیرد و اگر قرار باشد این امکان به پیام‌رسان‌ها اضافه شود، باید ارتباط با سیستم بانکی داخل کشور برقرار شود که در حال حاضر این ارتباط وجود ندارد.



کلاهبرداری نیجریه ای چیست؟

مجازات کلاهبرداری اینترنتی و راه مقابله با آن

راه های پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی

نحوه رسیدگی و پیگیری جرم کلاهبرداری اینترنتی

مرجع صالح رسیدگی به جرم کلاهبرداری اینترنتی (رای وحدت رویه 729)

کلاهبرداری اینترنتی به روش ایرانی!

شیوه‌ی جدید کلاهبرداری اینترنتی را بشناسید

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 − پانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!