0

شگرد کلاهبرداران در فارکس

دسته بندی ها : فارکس Forex 3 خرداد 1394 مدیر سایبرلا 1028 بازدید
کلاهبرداری در بازار فارکس Forex

کلاهبرداران فارکس همانند سایر کلاهبرداران با تکنیک های متقاعد سازی آشنا بوده و از دو مهره کلیدی آن به خوبی استفاده کرده اند: قدرت و محرک های مادی.

همه افراد گرایش به اطاعت از مراجع قدرت دارند. پس اولین قدم، قانونی نشان دادن خود و تمام فعالیتها می باشد. ذکر تاریخچه مفصل از فعالیت هایشان ، دارا بودن مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار و وابسته نشان دادن خود به شرکت های معتبر فعال در عرصه فارکس از جمله اقدامات آنان در جهت معتبر نشان دادن خود می باشد. مهره دوم دست گذاشتن بر روی نیازهای اساسی افراد و تمایلات درونی آنان همچون طمع وترس و مشکلات مادی با وعده کسب درآمد بالا می باشد تا از طریق آن واکنش احساسی افراد را برانگیخته و سیستم تصمیم گیری و قدرت منطق آنان را از کار انداخته و آنان را به سمت رفتارهای غیر منطقی سوق دهند.

در ادامه به بیان محرک های استفاده شده برای جذب قربانیان و نحوه تاثیر گذاری آنها می پردازیم که مورد استفاده بسیاری از مهندسان اجتماعی بوده و جزء تکنیک های مهندسی اجتماعی به حساب می آیند.

• قدرت: همه افراد در برابر قدرت ها مشروط اند و خود را ملزم و متعهد به پیروی از منابع قدرت می دانند. استفاده از تمام نشانه های شرکت های معتبر راه استفاده از این محرک بوده است.

• اثر گذاری شدید: تاثیر شدید فرد را از لحاظ روحی و روانی در شرایطی قرار می دهد که فرد دیگر نمی تواند به صورت منطقی فکر کند، اگر قربانی در شرایط تعجب ، هیجان ، توقع یا عصبانیت شدید قرار بگیرد قادر به تصمیم گیری به صورت منطقی نمی باشد. حال چگونه می توان قربانیان را در چنین شرایطی قرار داد؟ پاسخ استفاده از محرک های مادی و وعده درآمد بالا است.

• کمیابی: این محرک بیان می کند تمایل ما بیشتر به سمت فرصت هایی است که به سختی و با تلاش بسیار بدست آمده اند به ویژه اگر با رقابت نیز همراه شود میزان تاثیر گذاری اش بیشتر خواهد شد. وقتی صحبت از کمیابی و نادر بودن یک فعالیت و رقابت درآن مطرح می شود افراد دچار استرس می شوند. استرس، واکنشی هیجانی و زود گذر است که موجب می شود افراد موقعیتهای خاص را تهدید آمیز ارزیابی کنند و این موضوع حس امنیت در افراد را به خطر انداخته و ازآنجا که همه تمایل برای حفظ امنیت خود داشته و یکی از نیاز های اساسی بشر به شمار می رود، تلاش بیشتری را برای موفقیت درآن فعالیت از خود نشان می دهند. بسیاری از قربانیان فارکس با وعده رقابت در بازار بین المللی وارد بازار شده در حالیکه هیچ گاه وارد فضای حقیقی رقابت نشده و فقط در یک فضای مجازی به فعالیت پرداخته اند.

• حس تعهد و وظیفه شناسی اخلاقی : انسان ها گرایش به انجام تعهداتشان دارند زیرا عمل به تعهدات نشانه یکپارچگی شخصیت می باشد؛ حتی اگر به درستی آن تعهد شک داشته باشند . همین عامل باعث می شود افراد طبق باورهای دیگران عمل کنند. بسیاری از قربانیان برای ورود به این بازار از تمام دارایی و سرمایه شان استفاده کرده اند و در این راه سختی های زیادی را به خانواده خود تحمیل کرده اند و همین باعث احساس تعهد آنان شده و احساس گناه در آنان به دلیل شکست های متعدد شکل گرفته است که این عامل قربانیان را به سمت جبران سریع ضررها سوق داده است، اما فضای احساسی که به دلیل احساس تعهد و وظیفه شناسی اخلاقی به وجود آمده است مانع از تفکر منطقی آنان شده و منجر به سقوط بیشتر و سریع تر و چالش روانی آنان شده است.

• همسانی و مشابهت: افراد گرایش به پیروی از افرادی دارند که در پاره ای از ویژگی ها همانند یکدیگر هستند و کلاهبرداران باآگاهی از این خصوصیت خودشان را از نظر موقعیت اجتماعی و اقتصادی مشابه قربانیان معرفی کرده اند. در کلاهبرداری فارکس هم مشاهده می کنیم که آی بی ها اقدام به این عمل کرده و از این طریق مخاطبان خود را جذب کرده اند.

همان طور که مشاهده کردید کلاهبرداران فارکس علاوه بر انکه مدیران تبلیغاتی موفقی هستند، مهندسان اجتماعی متبحری هم به حساب می آیند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشت + نه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!