0

شناسایی عامل تهدید و اهانت به مردم استان یزد

پیگیری پرونده در پلیس سایبری فتا, سایبرلا

رئیس پلیس فتا استان قزوین از شناسایی عامل تهدید و اهانت به مردم استان یزد، در کمتر از 48 ساعت در قزوین خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهودی رئیس پلیس فتا استان قزوین در تشریح این خبر گفت: در اواخر هفته گذشته در‌پی انتشار کلیپ اهانت و تهدید به مردم استان یزد توسط شخصی که خود را ساکن استان قزوین معرفی کرده بود، با پیگیری دادسرای عمومی و انقلاب استان قزوین موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد شخصی میانسال با ضبط و انتشار ویدیو در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، مردم استان یزد را مورد تهدید و اهانت قرار داده که کلیپ مذکور به سرعت در فضای مجازی منتشر و موجب تشویش اذهان عمومی شد و واکنش هایی را نیز در این فضا بدنبال داشت.

سرهنگ فرهودی افزود: با توجه به بازتابی که انتشار این کلیپ در فضای مجازی داشت، پلیس فتا با تمام ظرفیت در جهت شناسایی عامل تهیه و انتشار کلیپ اقدام نمود و در کمتر از 48 ساعت ضمن شناسایی متهم ،وی را جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی کرد.

این مقام انتظامی به کلیه کاربران فضای مجازی هشدار داد: هرگونه اعلام نظر و انتشار دیدگاه شخصی در خصوص اقوام، قومیت‌ها و اقشار مختلف کشور، در فضای مجازی ممکن است موجب ایجاد کینه و کدورت در این فضا شده و تبعات بدی برای افراد داشته باشند که در این رابطه کاربران سعی کنند از اظهار نظرهای عجولانه و نادرست نسبت به دیگران خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان قزوین خاطرنشان کرد: پلیس فتا به صورت روزانه به جهت اشرافیت بر فضای مجازی این فضا را مورد رصد قرار داده و چنانچه جرمی در این فضا واقع شود، پلیس فتا با نهایت اقتدار با مجرمان برخورد خواهد کرد.

منبع: پلیس فتا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!