0

شناسایی عامل سازنده کلیپ های مبتذل در اینستاگرام

جرایم اخلاقی و اشاعه فحشا در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان قم از دستگیری عامل سازنده کلیپ های مبتذل و ضد فرهنگی در قم خبر داد.

سرهنگ علی موالی، رئیس پلیس فتا استان قم در تشریح این خبر گفت: کارشناسان این پلیـس در پی رصد و پایش فضای مجازی، صفحه اینستاگرامی را مشاهده نمودند که گرداننده آن با دستمایه قرار دادن بنیان اصیل خانواده، اقدام به تولید و انتشار محتواها و تصاویر غیر اخلاقی می کرد.

وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، موفق شدند عاملین اینگونه تصاویر و کلیپ و مالک صفحات ذکر شده را در شهر قم شناسایی کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس ضمن اعتراف به بزه انتسابی مرتکب شده انگیزه خود را علاوه بر کسب درآمد، فروپاشی بنیان خانواده وایجاد بددلی و گمانه زنی های بی مورد درمیان خانواده ها بخصوص زوج های جوان عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا استان قم به تمامی افرادی که به هر نحو اقدام به انتشار مطالب غیراخلاقی و هنجار شکنانه در فضای مجازی می‌کنند و موجب خدشه دار شدن فرهنگ اصیل اسلامی -ایرانی می شوند، هشدار داد و گفت: بر اساس ماده 14 قانون جرائم رایانه ای هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد تجارت یا افساد تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

منبع: پلیس فتا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ده − 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!