0

شعبه نمایندگی مایکروسافت ایران

دسته بندی ها : فضای مجازی 1 مهر 1394 مدیر سایبرلا 902 بازدید

برند آمریکایی مایکروسافت فعلا در ایران شعبه و نمایندگی ندارد و واردات محصولات سخت‌افزاری مایکروسافت از طریق شرکتی واسطه در امارات به کشور انجام می‌شود.

به گزارش فارس، اخیرا یک فروشگاه از محصولات مایکروسافت در بازار موبایل ایران افتتاح شد که یکی از رسانه‌های داخلی این بازگشایی را به عنوان افتتاح شعبه‌ فروشی از محصولات شرکت آمریکایی مایکروسافت در ایران قلمداد کرد.

این رسانه این رویداد را مرتبط با گشایش تجاری پس از توافق هسته‌ای، دانست و اعلام کرد: شعبه فروش مایکروسافت آمریکا در ایران برای اولین بار بازگشایی شده است.

نمایندگی مایکروسافت در ایران

شرکت مذکور نیز در بنرهای خود حتی به استفاده از کلمه «واردکننده» بسنده نکرده و تاکید کرده که «نماینده انحصاری گوشی‌های مایکروسافت در ایران» است.

از آنجا که این رویداد مهم می‌توانست سرانجام اتفاقات مهم دیگری نیز باشد، اما اطلاع‌رسانی درباره آن با هیچ سندی همراه نبود، به سرعت سوالات و ابهاماتی را درباره صحت و سقم این خبر ایجاد شد.

همچنان که در پیگیری فارس از این موضوع، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران که خبر را شنیده بود مهلتی برای بررسی و کسب اطلاعات خواست و در نهایت اعلام کرد که علیرغم پیگیری‌هایی که انجام داده به اطلاعات موثق و قابل ارائه‌ای درباره صحت و سقم این مورد نیافته است.

همچنین غلامحسین کریمی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و تجهیزات وابسته که بر فعالیت واحدهای فروش موبایل نظارت دارند ابتدا درباره صحت و سقم این موضوع اظهار تردید کرد و حتی به موضوع بی‌اعتماد بود که پس از پیگیری بیشتر به طور رسمی اعلام کرد: شرکت ایرانی مذکور مجوز واردات و خدمات پس از فروش محصولات 3 شرکت سامسونگ، ZTE چین و مایکروسافت را دارد که به یقین مجوز ZTE مستقیم و مجوز مایکروسافت غیر مستقیم است.

پس از روشن شدن رسمی موضوع، همچنین جست‌وجوی ساده‌ای در اسناد بازرگانی ایران ادعای ارتباط رسمی و مستقیم میان این شرکت ایرانی و شرکت آمریکایی مایکروسافت را رد می‌کند تا بتوان نتیجه گرفت ادعای نمایندگی انحصاری مایکروسافت در ایران اساسا واقعیت ندارد.

اطلاعات موجود در دبیرخانه هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور در بخش جستجوی نمایندگی شرکت های خارجی در ایران، به طور مشخص حوزه فعالیت شرکت مذکور را بیان می‌کند.

نمایندگی مایکروسافت در ایران

این شرکت ایرانی از طریق شرکت واسطه‌ای در امارات متحده عربی به نام Comtel General Trading L.L.C، تا تاریخ 10/10/94 مجاز به واردات تلفن‌همراه با برند NOKIA و تلفن‌همراه هوشمند با برند Microsoft lumia است.

استعلام نمایندگی شرکت‌های خارجی در ایران هم موید این مطلب است.

همچنین در حالی که طبق روال کار تمامی کمپانی‌های معتبر، کشورهای دارای نمایندگی در سایت رسمی شرکت درج می‌شوند، نمی‌توان نام ایران را در بین کشورهای دارای نمایندگی در سایت رسمی مایکروسافت به آدرس http://www.microsoft.com/en-us/store/locations/all-locations?view=allstores یا آدرس https://support2.microsoft.com/common/international.aspx پیدا کرد.

نمایندگی مایکروسافت در ایران

تمامی این شواهد و اسناد در دسترس عموم است و این گزارش تنها به گردآوری اسناد پرداخته است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!