0

شرکت آمریکایی ایران را به حملات هکری جدید متهم کرد

دسته بندی ها : حملات سایبری 17 آذر 1394 مدیر سایبرلا 830 بازدید

شرکت امنیتی آمریکایی سمانتک، هکرهای ایرانی را به حمله به برخی کاربران اینترنت در داخل و خارج از کشور با استفاده از بدافزارهای خاص متهم کرده است.

به گزارش فارس به نقل از پی سی ورلد، این شرکت مدعی شده که حملات یاد شده پیچیدگی خاصی ندارند ولی هکرها از این طریق به رایانه های شخصی برخی کاربران مورد هدف دسترسی یافته اند و از یک سال پیش تا به حال در حال سرقت اطلاعات حساس این کاربران هستند.

به گفته سمانتک دو گروه از هکرها که Cadelle و Chafer نام دارند، بدافزاری را برای سرقت اطلاعات حساس از رایانه های شخصی و سرورها توزیع کرده اند و از این طریق اطلاعاتی از شرکت های هواپیمایی و مخابراتی کشورهای منطقه نیز سرقت شده است.

بر اساس برآوردهای سمانتک این حملات از اواسط سال ۲۰۱۴ آغاز شده، اما سرورهای کنترل و فرمان این حملات از سال ۲۰۱۱ فعال بوده اند.

بدافزار Cadelle به نام backdoor.cadellespy و بدافزار Chafer به نام backdoor.remexi هنوز در حال فعالیت هستند. سمانتک معتقد است توزیع بدافزار Cadelle از طریق حملات نفوذی SQL صورت می گیرد تا وب سرورها دچار آسیب شوند. این حملات به هکرها امکان می دهند تا فرامین خود را در فرم های تحت وب وارد کرده و از طریق پایگاه های داده پاسخ دریافت کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    11 + 16 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!