0

شرور فضای سایبر تحت لقب گرگ دستگیر شد

دسته بندی ها : جرایم سیاسی و امنیت ملی, فضای سایبر 27 فروردین 1396 مدیر سایبرلا 835 بازدید

 رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: با تلاش ماموران پلیس فتا استان فارس و همکاری پلیس آگاهی استان فردی که در فضای مجازی اقدام به شرارت کرده بود دستگیر شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ حبیب‌اله رجبلی از کشف پرونده با موضوعیت اقدام به قدرت نمایی و شرارت در فضای مجازی توسط پلیس فتا و آگاهی خبر داد و گفت: کارشناسان پلیس فتا در گشت زنی‌های خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، صفحه‌ای را شناسایی نمودند، که در آن شخصی با لقب گرگ اقدام به قدرت نمایی و شرارت می‌نمود.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی متهم را در فضای مجازی رصد و شناسایی نموده و پرونده متشکله جهت اقدامات کارآگاهی به  پلیس آگاهی ارسال و متهم توسط پرسنل پلیس آگاهی دستگیر و تعدادی اسلحه غیر مجاز کشف گردید.

سرهنگ رجبلی در این خصوص هشدار داد: پلیس فتا با توجه به دسترسی‌های موجود با استفاده از نیروهای متخصص در جهت اجرای عدالت گام بر می‌دارد و همواره با افراد خاطی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت در فضای سایبر را دارند، برخورد خواهد نمود.

وی با بیان اینکه فضای مجازی جای برای شرارت و افراد شرور نیست، افزود: پلیس فتا اجازه نمی‌دهد چنین افرادی در فضای مجازی جولان داده و باعث ایجاد رعب و وحشت شوند.

رئیس پلیس فتا استان فارس به ماده 15 بند “ب”جرایم رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: چنانچه کسی افراد را به ارتکاب جرائم منافی عفت یا استعمال مواد مخدر یا روان‌گردان یا خودکشی یا انحرافات جنسی یا اعمال خشونت‌آمیز تحریک یا ترغیب یا تهدید یا دعوت کرده یا فریب دهد یا شیوه ارتکاب یا استعمال آنها را تسهیل کند یا آموزش دهد، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    15 + 20 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!