0

گوگل اطلاعات کاربران را به پلیس آمریکا می‌فروشد

دسته بندی ها : حریم خصوصی و حمایت از داده 8 بهمن 1398 کارشناس سایبرلا 480 بازدید
حریم خصوصی در فضای مجازی - سایبرلا

گوگل به تازگی هزینه‌های فروش هر بخش از اطلاعات کاربران به نیرو‌های پلیس را اعلام کرد.

حریم خصوصی و اطلاعات شخصی یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی مجازی ما است و یکی از انتظاراتمان مطمئنا حفظ امنیت این موارد است. اما مثل این که دیگر قرار نیست این چنین باشد، زیرا گوگل سیاست جدیدی در پیش گرفته است.

گوگل خود به صورت واضح در یکی از بیانیه‌های خود گفته است که تعداد درخواست‌ها برای دسترسی به اطلاعات کاربران از سوی مقامات امنیتی روز به روز در حال افزایش است و این روند ادامه خواهد داشت. حتی گوگل اعلام کرده که سال گذشته میلادی اطلاعات بیشتر از ۱۶۰ هزار کاربر درخواست شده بود. به همین دلیل اکنون این شرکت سیاست جدیدی را در پیش گرفته است.

سیاست جدید گوگل

بر اساس جدیدترین خبر منتشر شده در فضای مجازی گوگل بر اساس سیاست جدید خود قرار است از این به بعد با دریافت مبلغ مشخصی اجازه دسترسی به اطلاعات کاربران را به نیرو‌های پلیس بدهد. اکنون مدتی است که سازمان‌های مختلفی که اجرا کننده قانون هستند از گوگل درخواست‌های متعددی برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران می‌کنند. به همین دلیل گوگل تصمیم گرفته است که در صورت پرداخت هزینه مربوطه این اطلاعات را در اختیار سازمان‌های مذکور قرار دهد. هزینه‌های دریافتی برای احضاریه، استراق سمع و اجازه جست‌و‌جو به ترتیب ۴۵ دلار، ۶۰ دلار و ۲۴۵ دلار هستند. در واقع می‌توان این گونه برداشت که هزینه‌های اعلام شده در واقع برای جبران زحمات جمع‌آوری اطلاعات توسط این شرکت است.

شرکت‌های دیگر که به اندازه گوگل عظیم و قدرتمند نیستند در صورت نیاز مجبور به ارائه اطلاعات کاربر خاطی به صورت رایگان به مقامات مربوطه هستند، اما گوگل به دلیل گسترده بودن ناحیه کاری خود می‌تواند بر اساس قانون از این سازمان‌ها در ازای انتشار اطلاعات کاربران هزینه دریافت کند.

نظر کاربران درباره سیاست گوگل

اکنون گروه‌های مختلفی به این مسئله واکنش نشان داده‌اند. عده‌ای به طور کامل درآمدزایی از اطلاعات کاربران را کاری قابل قبول می‌دانند و معتقدند گوگل نباید اصلا چنین سیاستی را برای ادامه مسیر خود اتخاد می‌کرد. گروه دیگری نیز وجود دارند که معتقدند بودن چنین هزینه‌ای می‌تواند به کم شدن جست‌وجو‌های سازمان‌ها کمتر شده و فقط در مواقع مورد نیاز به سمت آن بروند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    12 − 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!