0

سواد رسانه‌ای در فضای مجازی یک ضرورت است

دسته بندی ها : سواد رسانه ای, سواد فضای مجازی 17 اسفند 1395 مدیر سایبرلا 880 بازدید
سواد رسانه ای,سواد فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری در کمیسیون  پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی استان گفت: سواد رسانه‌ای در فضای مجازی یک ضرورت است. کاربران جهت مقابله با تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی، باید سواد رسانه‌ای و آگاهی‌های لازم را داشته باشند تا در مواجهه با مخاطرات فضای مجازی امنیت کافی را داشته باشند.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ مرتضی عسگری در بین نمایندگان دستگاه‌های دولتی و آموزش و پرورش پس از معرفی پلیس فتا و اقدامات آن در حوزه پیشگیری و آموزش اظهار کرد: نا آگاهی کاربران در فضای مجازی باعث ایجاد مخاطراتی در این فضا شده است.

کاربران بدون اینکه از این فناوری اطلاعاتی داشته باشند به استفاده از آن می‌پردازند. در صورتی که شرط استفاده از فناوری این است که افراد بدانند چگونه از آن استفاده کنند.

سواد رسانه‌ای در فضای مجازی یک ضرورت است

این مقام مسئول با اشاره به این نکته “سواد رسانه‌ای در فضای مجازی یک ضرورت است”، افزود: ریشه آسیب‌های وارده در فضای مجازی ناشی از ناآگاهی و نداشتن سواد رسانه‌ای در فضای مجازی است.

لذا مهم‌ترین عامل در راستای ارتقاء سواد رسانه‌ای و سطح آگاهی در فضای مجازی، آموزش شهروندان می‌باشد که این امر با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس،دستگاه‌های دولتی‌، مراکز عمومی و … تحقق پیدا می‌کند.

وی‌ در ادامه ضمن قدردانی از همکاری صمیمانه آموزش و پروش با پلیس فتا‌، به اهمیت آموزش و پرورش و مدارس در راستای آموزش تأکید  و بیان کرد: در بین سطوح مختلف یاد شده آموزش و پرورش جهت‌ برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در خصوص آگاه سازی نقش بسزایی را در جامعه ایفاء می‌کند.

سرهنگ عسگری در پایان پس از ارائه پیشنهادات راهبردی پیشگیرانه از تهدیدات فضای مجازی پلیس فتا و اخذ پیشنهادات اعضاء حاضر در جلسه آمادگی همه جانبه پلیس فتا را در راستای همکاری و آموزش بیش از پیش شهروندان با کلیه مدارس، دستگاه‌های دولتی‌، مراکز عمومی و … اعلان کرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یازده + 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!