0

انتشار دو سند تدوین شده در حوزه امنیت از سوی مرکز مدیریت راهبردی افتا

مرکز مدیریت راهبردی افتا ریاست جمهوری, امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات

دو سند امنیتی حوزه افتا به عنوان سند “الزامات امنیتی زیرساخت های حیاتی در استفاده از محصولات نرم افزاری سازمانی” و نیز سند “الزامات امنیتی ارائه محصولات نرم افزاری سازمانی به زیرساخت های حیاتی” تدوین شد.

مرکز مدیریت راهبردی افتا به منظور ساماندهی بهره برداری از سامانه های نرم افزاری سازمانی, الزاماتی را در قالب دو سند “الزامات امنیتی زیرساخت‌های حیاتی در استفاده از محصولات نرم افزاری سازمانی” و “الزامات امنیتی ارائه محصولات نرم افزاری سازمانی به زیرساخت‌های حیاتی” تدوین کرده است.

رییس کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران در این باره گفت:« با توجه به این که مقرر شده از بخش خصوصی در باره استعلام و نظرخواهی شود از دست اندرکاران و صاحب نظران حوزه درخواست می شود نظرات خود را تا دو هفته آینده اعلام کنند.

در گذشته نیز تجربیات خوبی مانند طرح امن سازی را با این رویه پشت سر گذاشته ایم. به همین منظور در جهت بهبود فضای کسب و کار و امنیت زیرساخت های کشور از اعضای دست اندرکار در بخش خصوصی می خواهیم نظرات خود را در این باره ابراز کنند.»

محصولات نرم افزاری سازمانی

منظور از محصولات نرم‌افزاری سازمانی مجموعه سامانه‌هایی است که در اغلب سازمان‌ها مورد استفاده قرار می گیرند و به عنوان نمونه می‌توان به سامانه‌هایی مانند اتوماسیون اداری، حقوق و دستمزد، اداری مالی، حضور و غیاب، سیستم‌های مدیریت محتوا و یا پورتال‌های سازمانی اشاره کرد.

مرکز مدیریت راهبردی افتا در نظر دارد قبل از انتشار نسخه نهایی اسناد مذکور به منظور غنی شدن هر چه بیشتر این اسناد از نظرها و پیشنهاد‌های متخصصین این حوزه در بخش خصوصی و سازمان های بهره بردار استفاده کند.

در صورت تمایل می‌توانید نظرات و پیشنهادهای سازنده خود را تا تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۳۹۸ به ایمیل arzyabi@aftasec.ir ارسال و یا جهت ارتباط با کارشناس مرتبط با شماره تلفن ۰۲۱۴۳۴۳۹۳۹۳ تماس حاصل فرمایید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده − یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!