0

مهمترین خطر سیم کارت های فروخته شده و یا سلب امتیاز شده چیست ؟

دسته بندی ها : جرایم موبایل و سیم کارت 15 دی 1396 مدیر سایبرلا 463 بازدید

یکی از چالش های فعلی کاربران تلفن همراه در کشور ، وجود سیمکارت هایی است که به علت عدم فعالیت کاربر ، توسط شرکت ارائه دهنده خدمات ارتباطی، پس از پایان مهلت قانونی سلب امتیاز شده و مجددا به چرخه فروش برگردانده می شود و به صورتی کاملاً قانونی در اختیار کاربری دیگر قرار می‌ گیرد.

کاربر جدید به تمام اطلاعات ذخیره شده براساس این شماره تلفن همراه دسترسی خواهد داشت، اطلاعاتی که شامل پیام رسان‌های تلفن همراه، به ویژه تلگرام خواهد بود و همه اطلاعات کاربر قبلی بدون هیچ دردسری در دسترس کاربر جدید خواهد بود. با این اتفاق، همه عواقب سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران، متوجه صاحب قانونی سیم‌کارت است.

به گزارش پلیس فتا، مؤثرترین توصیه برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی در این باره می‌تواند این باشد که فرد، پیش از فروش سیم کارت خود تمامی اکانت‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها را غیر فعال کند و حتی لازم است پیش از واگذاری سیم کارت، کانال‌ها و گروه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی را نیز غیرفعال و حذف کرده و علاوه بر این عکس و فیلم‌های بارگذاری‌ شده را هم از شبکه‌های اجتماعی پاک کند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 + 12 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!