0

سرقت عکس از پروفایل و ایجاد هویت جعلى

دسته بندی ها : جعل هویت 29 دی 1395 مدیر سایبرلا 945 بازدید

فرمانده انتظامى شهرستان گناباد  خبر از شناسایى و دستگیرى عامل سرقت عکس از پروفایل و ایجاد هویت جعلى در فضاى سایبرى خبر داد و گفت: متاسفانه کاربران در انتشار تصاویر خود در شبکه های اجتماعی دقت نمی کنند و این امر باعث سوءاستفاده از تصاویر آنها می‌گردد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ على‌اکبر کیانى در تشریح خبر اظهار کرد: فردى با ارائه مرجوعه قضایى به این پلیس مراجعه و درخواست دادخواهى داشت. شاکى که پسر دانشجوى بود در اظهارات اولیه خود بیان داشت، مدتى است در فضاى مجازى از طریق یکی از شبکه‌های پیام رسان تحت موبایل مزاحمت‌هایى براى وى ایجاد شده و تصویر وى به عنوان پروفایل در یک اکانت ناشناس گذاشته شده است و با عکس‌هاى شاکى پست‌هایى غیر اخلاقى به چند نفر دیگر از جمله اساتید دانشگاهى ارسال شده است که این کار لطمه زیادى به هویت وى وارد نموده است.

وی ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکى رسیدگى به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و با بررسى‌هاى فنى و اقدامات صورت گرفته متهمی در این رابطه شناسایى و با هماهنگى قضایى متهم که پسرى 20 ساله بود دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

فرمانده انتظامى شهرستان گناباد افزود: متهم در رویارویى با ادله فنى جرم خود را پذیرفت و با اظهار ندامت اعتراف کرد، با شاکى هم دانشگاهى هستم و چندى پیش بر سر موضوعى با شاکى به اختلاف خوردیم و با توجه به اینکه حق با من بود‌، اطرافیان از جمله اساتید حق را به شاکى دادند و من به منظور انتقام گیری از وى دست به این کار زدم .

سرهنگ کیانى به کاربران فضاى سایبرى هشدار داد: فضاى سایبرى مکان مناسبى براى رفع خصومت‌هاى شخصى و عقده‌گشایى نیست زیرا مطابق قانون جرایم رایانه‌اى هرگونه هتک حرمت، انتشار اکاذیب به منظور تشویش اذهان جرم بوده و قانون براى مرتکب آن علاوه بر جزاى نقدى مجازات حبس را نیز پیش‌بینى نموده است

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    13 + پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!