0

شناسایی ۱۳هزار مزرعه استخراج رمز ارز/ سرقت برخی از باتری های سایت های مخابراتی

ماینر بیت کوین, استخراج رمز ارز

وزیر ارتباطات گفت: ۱۳ هزار مزرعه استخراج رمز ارز را در کشور شناسایی و حدود ۲ هزار مورد از این مزارع را به مراجع امنیتی معرفی کردیم.

محمد جواد آذرمی جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سایت‌های مخابراتی و ارتباطی و بسیاری از زیرساخت‌های کشور وابسته به برق است.

آذری جهرمی عنوان کرد: در شرایط کرونا وابستگی به شبکه ارتباطی بیشتر است. قطع برق باعث می‌شود سایت‌های مخابراتی توان ارسال و دریافت و ظرفیت خود را از دست بدهند. استانداری ظرفیت باتری این سایت‌ها هم دو ساعته است.

وی تاکید کرد: البته در برخی نقاط کشور باتری‌های سایت‌ها مورد سرقت قرار گرفته و برخی مناطق به دلیل عدم رسیدگی، باتری‌ها فاسد شدند. بحث پدافند غیرعامل یه برنامه‌ای را برای بازبینی باتری‌های سایت‌ها اجرا کرده است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: در شهر تهران ۷ هزار سایت مخابراتی داریم و تعداد سایت‌ها زیاد است. باتری بسیاری از سایت‌ها نوسازی شد و امروز همه سایت‌های مخابراتی کشور مشکل باتری ندارند.

آذری جهرمی گفت: در برخی مناطق قطع برق بیش از دو ساعت است بنابراین سایت‌ها توان ادامه فعالیت را ندارند. در برخی مناطق نیز فاصله بین قطعی‌ها به اندازه‌ای نیست که باتری‌ها شارژ شوند.

وی ادامه داد: دامنه اتفاقات مربوط به سایت‌های مخابراتی می‌توانست شدیدتر باشد اما با تدابیری که صورت گرفته، کمتر شده است.

وزیر ارتباطات گفت: کمیته‌ای در وزارت ارتباطات مستقر است و مشکلات بوجود آمده را پیگیری می‌کنیم.

آذری جهرمی با اشاره به شناسایی مزرعه رمز ارزها گفت: ما با یک کار مشترک با وزارت نیرو و با اتخاذ شیوه‌های مختلف از جمله پردازش اطلاعات و استفاده از هوش مصنوعی و مصرف کنتورها، ۱۳ هزار مزرعه استخراج رمز ارز را در کشور شناسایی کردیم و حدود ۲ هزار مورد از این مزارع را به مراجع امنیتی معرفی کردیم.

وی تاکید کرد: حدود ۵۸۰ مگاوات مزرعه رمزارز از مدار خارج شده است. قانونی‌ها هم از مدار خارج شدند. پیش‌بینی مجموع مصرف مزارع رمز ارز ۲ هزار مگاوات است و تاکنون هزار مگاوات آن از مدار خارج شده است. امروز در دولت تصمیم‌گیری شد که نهادهای امنیتی در اقدام علیه این مزارع تسریع کنند.

وزیر ارتباطات گفت: شناسایی ما براساس اشتراک است، اما اینکه بهره بردار چه کسانی هستند، ممکن است کنتورها به نام افراد دیگری باشد. دستگاه‌های امنیتی باید متوجه شوند که کدام بهره بردار این کار غیرقانونی را انجام داده است.

آذری جهرمی گفت: قطعی برق روی شبکه اینترنت تاثیر می‌گذارد اما اختلال در شبکه در مساله کنکور، قطعی برق نبود. در شبکه سلولار وقتی یک سایت قطع می‌شود، بار آن به سایت دیگری منتقل می‌شود و کیفیت شبکه افت می‌کند.

منبع: مهر

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!