0

پیش دستی پلیس در شناسایی مجرم/سارق اطلاعات ناکام ماند

رئیس پلیس فتای فارس از پیش‌دستی پلیس در کشف پرونده سرقت اطلاعات شخصی و محرمانه افراد در فضای مجازی خبر داد.

پلیس فتا: سرهنگ سیدموسی حسینی رئیس پلیس فتا فارس گفت: چندی پیش در رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی، کارشناسان و کاراگاهان جوان پلیس فتا استان فارس متوجه فردی شدند که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به ارسال لینک های مخرب می کند.

وی بیان داشت: برنامه به صورتی بود که به محض باز کردن لینک دریافتی از طریق نرم افزارهای ارتباط جمعی تلگرام و واتساپ، به صورت ناخواسته و بدون اطلاع کاربر مورد نظر، بد افزار جاسوسی بر روی گوشی فرد قربانی نصب و شروع به انتقال اطلاعات شخصی از طریق اینترنت گوشی می کرد.

رئیس پلیس فتا استان فارس ادامه داد: به محض شناسایی این بدافزار، پرونده با هماهنگی مقام قضایی در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و پس از شناسایی، متهم طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: متهم هنوز فرصت سوء استفاده از این اطلاعات را پیدا نکرده بود که این نشان از هوشیاری پلیس در فضای مجازی و شناسایی سوء استفاده کنندگان از این فضا است.

وی خاطرنشان کرد: در فضای مجازی با توجه به افزایش روزافزون کاربران و در نتیجه افرادی که قصد سوء استفاده از این فضا را دارند، نیاز است که هموطنان در استفاده بهینه از این فضا دقت لازم را داشته باشند و در شبکه های اجتماعی به لینک ها و فایل های ارسالی توجهی نکرده و از باز کردن آنان خودداری کنند.

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    11 − یازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!