0

شیوه جدید سایت های هرمی / کلاهبرداری با ادعای فروش توان پردازشی و استخراج رمزارزها

ارز دیجیتال - قوانین و مقررات ارزهای دیجیتالی

سایت CRYPTOTAB.NET با ادعای فروش توان پردازشی و استخراج رمزارزها و استفاده از ساختار هرمی به دنبال تطمیع و فریب کاربران است.

چند ماهی است که تب به‌دست آوردن رمزارز‌ها از جمله بیت‌کوین با هزینه بسیار اندک به شدت بالا گرفته است و همه روزه در حال جستجو در فضای وب و شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات بسیاری در مورد عضو شدن در سایت‌های مختلفی مانند CRYPTOTAB.NET مواجه می‌شویم.

بسیاری از افراد با طمع کسب درآمد بسیار زیاد، بدون هزینه و نیاز به اقدام خاصی به سراغ اینگونه تبلیغات رفته و وارد دنیای استخراج رمزارزها می‌شوند. یکی از شیوه‌هایی که در حال حاضر افراد سودجو برای کسب سود مورد استفاده قرار می دهند، ایجاد سایت هایی تحت عنوان فروش توان پردازشی و استخراج با استفاده از کامپیوتر‌های شخصی است.

یکی از این سایت‌ها که نسبت به بقیه از اقبال بیشتری بهره‌مند شده است، سایت GETCRYPTOTAB.COM  است. این سایت برای تطمیع و ترغیب کاربران از ساختار هرمی استفاده می‌کند تا اعداد و ارقام سود رویایی را پیش روی افراد قرار دهد.

این سایت با ارائه افزونه‌هایی برای مرورگر‌های گوگل کروم، فایر فاکس با قابلیت اجرا بر روی سیستم‌عامل‌های اندروید و آی او اس، با در اختیار گرفتن منابع پردازشی سیستم های کاربران اقدام به استخراج رمزارز مونرو می‌کند. سودی که یک کاربر به طور معمول با یک سی پی یو ۷ هسته‌ای با عضویت در این سایت بدست می‌آورد برابر با ۴ دلار در ماه می‌باشد، این در حالی است که اگر فرد مذکور با استفاده از توان پردازشی‌‌اش، خود اقدام به استخراج رمزارز مونرو نماید، ماهانه چیزی حدود ۱۲ دلار درآمد خواهد داشت. بنابراین بخش بیشتری از سود حاصل از استخراج به جیب گردانندگان این سایت می‌رود. بعلاوه، مدت‌ها است که استخراج با استفاده از سیستم‌های خانگی و لپ‌تاپ‌ها مقرون به صرفه نیست و منجر به فرسوده شدن و از کار افتادن این سخت افزار‌ها می‌شود.

اما بخش اصلی ایده این سایت برای القای سود‌آوری بالا در نتیجه عضویت و فعالیت در این سایت، ساختار هرمی تعریف شده برای آن می‌باشد. به این صورت که شما پس از عضویت و فعالیت در آن می بایست اقدام به تشویق دیگران برای فعالیت در این سایت با معرفی خود نمایید تا زیر شبکه و زیر شاخه تان را تشکیل دهید. هرچه اعضای شما در زیر شاخه‌تان بیشتر باشد سود بیشتری، که بخشی از سود افراد در طبقات پایین‌تر می‌باشد، به دست خواهید آورد.

بنابر گزارش‌ها، یک سطح رویایی از درآمد که توسط این سایت برای جلب اعتماد افراد معرفی می‌شود، درآمد ماهیانه ۴۰۰۰۰ دلار است که البته مستلزم جذب ۱۲ میلیون عضو در زیرشاخه شما می‌باشد! یعنی جمعیتی نزدیک به جمعیت شهر تهران!!!

علاوه بر موارد یاد شده، افزونه‌ای که توسط این سایت برای مرورگر‌های مختلف ارائه شده است به تمامی اطلاعات کاربران در تمامی سایت‌های مورد بازدید در آن مرورگر دسترسی دارد که این امر خود نشانه تهدیدات امنیت اطلاعات کاربران است.

همانطور که اشاره کردیم کریپتوتب یک ساختار هرمی دارد و بنابراین نباید برای کسب درآمد و سود به آن امیدی داشت. با توضیحی که در ادامه ارائه کرده ایم با دلیل کلاهبرداری بودن این ساختار هرمی آشنا خواهید شد.

به احتمال زیاد بسیاری از شما، حداقل یک بار با افرادی مواجه شده اید که برای جذب‌تان به عنوان زیر شاخه در یک ساختار هرمی به سراغتان آمده اند. آنها معمولا سعی دارند به هر نحوی ثابت کنند که ساختار مورد نظر کاملا صحیح است و سود‌دهی بالایی را به همراه خواهد داشت و معمولا محصولی را به عنوان شاهدی بر گردش مالی و تداوم ساختار و رشد بدون توقف شبکه ارائه می‌دهند.

واقعیت آن است، محصولی که در شبکه ارائه می‌شود، هر چه که باشد بالاخره در یک سطح مشخص اشباع می‌شود و دیگر کسی راغب به ورود به شبکه برای بدست آوردن آن محصول نیست. مشکل اصلی اینجا به وجود می‌آید. زمانی که افزوده شدن اعضای جدید به شبکه متوقف شود، دیگر سرمایه‌ای وارد شبکه نمی‌شود و بنابراین سود و درآمد نیز که از پایین‌ترین سطح به سوی بالای هرم منتشر می‌شود، متوقف می‌شود.

اکنون شاید برای شما این سؤال ایجاد شده باشد که محصول ارائه شده در کریپتوتب چیست؟ محصولی که کریپتوتب برای ساختار هرمی خود ارائه کرده است، مرورگر، افزونه واستخراج می‌باشد که البته بسیار جذاب بوده و به نظر می‌رسد زمان زیادی تا اشباع شدن آن باقی مانده است.

اما مسئله آن است که سود دهی حاصل از استخراج به این روش آنچنان پایین است که معمولاً زمان زیادی برای رسیدن به حد مورد نظر جهت برداشت سود لازم است که این امر منجر به نا امید شدن و عدم ادامه فعالیت بسیاری از کاربران می گردد. البته افرادی هم در شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌شوند که ادعا دارند مبالغ قابل توجهی را از این سامانه برداشت کرده‌اند، ولی از آنجا که از ساختار کریپتوتب برمی‌آید، به دلیل سود بسیار پایین، درواقع ضرر بالایی که به دلیل فرسوده شدن و از بین رفتن سخت‌افزار دارد، افراد به هر نحوی در تلاش هستند تا زیرشاخه خود را افزایش دهند و به همین دلیل نمی توان به اعداد و ارقام ارائه شده توسط آن‌ها اعتماد کرد. بنابراین با توجه به دلایل ذکر شده، ورود و سرمایه گذاری در این فعالیت به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

ایران هشدار
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − نه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!