0

کاربران اینترنت مراقب ترفند پانزی باشند

دسته بندی ها : کلاهبرداری پانزی 7 اردیبهشت 1399 مدیر سایبرلا 448 بازدید
کلاهبرداری پونزی ponzi - کلاهبرداری هرمی - سایبرلا

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: شرکت‌های خارجی با تبلیغات در زمینهٔ‌ بورس‌های خارجی، جذب سرمایه با فعالیت‌های هرمی و وعده “رویای یک‌شبه پول‌دار شدن” جوانان را در دام خود گرفتار می‌کنند.

سرهنگ دوم علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: اخیراً سایت‌های کلاهبرداری با نام‌ شرکت‌های خارجی در فضای مجازی با تبلیغات در زمینه بورس های خارجی، جذب سرمایه کرده و با وعده “رویای یک‌شبه پول‌دار شدن” جوانان را فریب داده فعالیت‌های هرمی خود را دنبال می‌کنند.

وی افزود: کاربران فضای مجازی توجه کنند که عدم ارائه تضمین و مستندات در خصوص پروژه‌های در دست اجرا، عدم فعالیت تجاری، عدم وجود طرح منطقی برای سرمایه گذاری، ادعای پرداخت سودهای کلان و غیرمتعارف، جذب اعضاء به‌صورت هرمی و پرداخت پاداش مبتنی بر کسب تعادل و به‌صورت باینری، کلاه‌رداری بودن این شیوه “به روش پانزی” را آشکار می‌سازد.

این مقام انتظامی عنوان کرد: هم‌وطنان و مخصوصاً جوانان عزیز توجه داشته باشند که این شرکت‌ها با وعده برگشت سرمایه با بازدهی بالا(اصطلاحاً هایپ) آنان را فریب داده و از این راه میلیون‌ها دلار ارز از کشور خارج می‌کنند.

سرهنگ قهرمان طالع در توصیه به هم‌وطنان عزیز گفت: از کاربران عزیز تقاضا دارم اسیر این وعده‌ و وعیدها نشده و مراقب سرمایه و پول خودشان باشند.

وی گفت: با توجه به اینکه ترفند پانزی یک عملیات سرمایه‌گذاری کلاهبردارانه ‌است که در آن کلاهبرداران سود اعضاء را از همان پول سرمایه‌گذارهای جدید و بعدی پرداخت می‌کنند و عملاً هیچ عملیات اقتصادی توسط شخص یا سازمانی اجرا نمی‌شود، توصیه می‌کنم، هم‌وطنان عزیز در صورت تمایل به سرمایه‌گذاری می‌توانند در بورس‌های داخل کشور فعالیت کنند .

منبع: پلیس فتا

نمونه شکواییه کلاهبرداری پانزی, شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 + 16 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!