0

فعالیت وب سایت‌های خرید و فروش ارز در فضای مجازی غیرقانونی است

دسته بندی ها : تجارت الکترونیک 30 اردیبهشت 1397 مدیر سایبرلا 1076 بازدید

رئیس پلیس فتا استان گلستان از غیرقانونی بودن هر گونه خرید و فروش ارز در فضای مجازی خبر داد و گفت: فعالیت صرافی‌ها در فضای مجازی بر اساس تبصره ماده ۲۸ دستورالعمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها، فاقد مجوز بوده و ممنوع است.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ دوم ابراهیم پرسا در تشریح این خبر گفت: در شرایط بحرانی پیش آمده در بازار ارز، برخی‌ افراد سودجو با راه اندازی وب سایت‌، بی‌توجه به  غیرمجاز بودن‌ خرید و فروش ارز در فضای مجازی اقدام به تبلیغ و جذب مخاطب نموده‌اند.

وی افزود: طبق دستورالعمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها، هیچ صرافی مجوز خرید و فروش و فعالیت مجازی ندارد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در این بین کلاهبرداران نیز بیکار ننشسته‌اند و به دنبال فرصتی برای کلاهبرداری در این حوزه هستند. آنها این بار با راه اندازی سایت‌هایی برای خرید و فروش ارز، ابتدا با تبلیغات نظر مشتریان این حوزه را به سوی خود جلب و مشتریان را ترغیب به واریز وجهی به حساب آنها برای خرید ارز می‌نمایند و پس از دریافت وجه، دیگر پاسخگوی مشتری نخواهند بود.

سرهنگ پرسا گفت: اسامی صرافی‌هایی که با مجوز معتبر در حال فعالیت هستند در تارنمای بانک مرکزی وجود دارد و هموطنان می‌توانند خرید و فروش ارز را در این صرافی‌ها انجام دهند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان اظهار کرد: شهروندان عزیز فریب تبلیغات پرهیاهوی منتشر شده در فضای مجازی را نخورند و برای انجام خرید و فروش کالا از طریق فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر اقدام کنند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: مرکز توسعه تجارت الکترونیکی متولی اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به سایت‌های فروشگاهی مجاز ‌است، بنابراین هموطنان دقت داشته باشند برای جلوگیری از سوءاستفاده سودجویان سایبری تا حد امکان از سایت‌های فروشگاهی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند خرید اینترنتی انجام دهند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 − سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!