0

سامانه شاهکار چیست؟

سامانه شاهکار یا اصطلاحا شبکه احراز هویت کاربران ایران ؛ سامانه ای است که به منظور احراز هویت کاربران اینترنت و مشترکین اپراتورهای مخابراتی طراحی و توسعه یافته است.

به دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تاریخ ۰۱/۰۹/۱۳۹۶ هنگام ثبت نام مشترک جهت دریافت سرویس های اینترنتی, می بایست اطلاعات مشترک از جانب شرکت اپراتور در سامانه شاهکار ثبت گردد.

سامانه شاهکار وظیفه احراز هویت سرویس هایی از قبیل سیم کارت ها ، خطوط ثابت تلفن و اشتراک های اینترنت، SAP  و PAP ، Mobile Wi-Fi و … را بر عهده دارد و در راستای افزایش امنیت و … تولید شده است.

تاثیر سامانه شاهکار بر اینترنت کاربران خانگی

ثبت اطلاعات مشترک در شاهکار به این صورت می باشد که یک کد اختصاصی در بین تمام اپراتورها به مشترک اختصاص می یابد و تا زمانی که این کد از طرف هر شرکت اپراتور فعال باشد ( حتی با وجود تخلیه پورت از مرکز ) امکان راه اندازی اینترنت ( رانژه ) از شرکت جدید امکان پذیر نیست لذا برای راه اندازی اینترنت از شرکت اپراتور دیگر باید کلاسه شاهکار شرکت اپراتور قبلی توسط همان اپراتور غیر فعال یا حذف گردد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    10 − پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!