0

وجود ۷ هزار زندانی خارجی در زندان‌های ایران

دسته بندی ها : فضای مجازی 13 آبان 1394 مدیر سایبرلا 473 بازدید

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی از وجود ۷ هزار زندانی خارجی در ایران که عمدتا تبعه افغانستان هستند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، اصغر جهانگیر در حاشیه ادای احترام به شهدای نوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هشت هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور داریم که با برنامه‌هایی که در دستور کار است در تلاش هستیم با استفاده از مجازات‌های جایگزین، امکان آزادی آنها را فراهم کنیم.

وی افزود: از ۸ هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور، ۱۷۰۰ نفر مربوط به مهریه هستند.

رییس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه تعداد زندانیان چک‌ زیاد نیست و رقم قابل توجهی به شمار نمی‌رود، تصریح کرد: در زمینه چک و زندانیان مالی، بخشی از زندانیان زندانی دیه هستند که هزار نفر در این قالب قرار گرفته و بقیه نیز محکومین مالی هستند.

جهانگیر درباره اشتغال زندانیان و حمایت از خانواده‌های زندانی ابراز کرد: یکی از وظایف سازمان زندان‌ها حمایت از خانواده زندانی و حمایت از خود زندانی پس از خروج است که اشتغال ایجاد شده و جلوی شرایط بازگشتش به زندان گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه زمانی که شخصی وارد زندان می‌شود آسیب‌های بیشتری به خانواده وی می‌رسد، خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که در دستور کار سازمان زندان‌هاست اشتغال زندانیان از طریق حرفه آموزی است.

جهانگیر اظهار کرد: با توجه به امکاناتی که وجود داشته بین ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت زندان ما شاغل هستند و درآمد دارند و تلاش ما این است که بتوانیم ظرف سال‌های آتی این رقم را به مرحله‌ای برسانیم که روزی اگر کسی در زندان بود در بیرون زندان هم شغلی داشته باشد و برای خود و خانواده خود درآمد ایجاد کند.

وی با بیان اینکه اصلاح و تربیت یکی از وظایف اصلی سازمان زندان‌هاست و در قانون نیز تصریح شده است، بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی متعددی در زندان‌ها در دستور کار قرار دارد و کلاس‌های متنوعی در زندان‌ها اجرا می‌شود.

این مسئول قضایی با بیان اینکه تعداد زندانیان بی‌سواد و در سطح تحصیلات ابتدایی ۶۵ درصد زندانیان را تشکیل می‌دهد، افزود: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که در ماه‌های گذشته با وزیر آموزش و پرورش امضاء کردیم، تمام زندان‌های کشور کد مدرسه گرفتند تا بتوانیم معلمین و مربیان مربوطه را در مقاطع مختلف تحصیلی به زندان‌ها اعزام کنیم.

جهانگیر ارتقای سطح تحصیلی مددجویان و زندانیان و آشنایی با فضای جامعه را از ویژگی‌های این تفاهم‌نامه بیان کرد و گفت: تلاش شده تا با برگزاری کلاس‌های قرآن، احکام و مهارت‌های زندگی، نگاه زندانی را به زندگی خود و جامعه عوض کنیم.

رییس سازمان زندان‌ها در خصوص تعداد زندانیان خارجی گفت: حدود ۷ هزار زندانی خارجی در زندان‌های کشور هستند که بیشتر از کشورهای همسایه و خصوصا افغانستان می باشد و به علت ورود غیرمجاز و موادمخدر درزندان بسر می‌برند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 + یازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!