0

زلزله در زیرساخت/فساد در مناقصات فاوا افشا شد

دسته بندی ها : فضای مجازی 24 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 1135 بازدید
ایتنا: پس از دستگیری امیرمنصور آریا و بابک زنجانی دلال بزرگ نفتی، سریال کشف فساد و دستگیری ها به حوزه ICT هم رسید!

روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام شد یک دلال معروف مخابراتی که با تطمیع مدیران دولتی، مناقصات مختلفی را برنده شده بود، بازداشت شد. گزارش فناوران از فعالیت‌های این دلال را می‌خوانید.

بازداشت دلال بزرگ
خبرگزاری فارس روز چهارشنبه در خبری کوتاه از قول یک مقام آگاه در وزارت ارتباطات اعلام کرد که «ف.د» دلال معروف تجهیزات مخابراتی کشور هفته پیش به اتهام پرداخت رشوه به برخی مدیران با حکم بازپرس دادسرای کارکنان دولت بازداشت شده است.

به گفته این مقام آگاه، ف. د به عنوان یک دلال بین المللی پر نفوذ طی سالیان متمادی توانسته بود، با تبانی و آلوده کردن برخی از دست اندرکاران و ایجاد شبکه‌ای فاسد اقدام به تحمیل قراردادهای خاص با مبالغی به مراتب بالاتر از میزان رقم واقعی به بیت‌المال کند.

این مقام گفت: مطرح است اعطای سفرهای خارجی، ویزا و اقامت کشورهای اروپایی، منزل مسکونی، خودرو و غیره از جمله مواردی است که این دلال پرنفوذ برای تطمیع مدیران و طراحی فساد سیستمی برای تعریف پروژه های بزرگ خرید تجهیزات مخابراتی، ترک تشریفات مناقصات و برآوردهای فنی و قیمتی غیرواقعی استفاده کرده است.

«ف.د» کیست؟
«ف.د» از قدیمی‌ترین فعالان حوزه ارتباطات و واردکنندگان تجهیزات مخابراتی در ایران است و این نخستین بار نیست که عملکرد او با حاشیه همراه می شود.

نام او نخستین بار در اردیبهشت ماه سال ۸۲ و در جریان مناقصه اجرای پروژه تلفن همراه اعتباری با ظرفیت ۲ میلیون مشترک بر سر زبان‌ها افتاد. در آن زمان روزنامه همشهری ادعا کرد که «ف.د» دلال ایرانی شرکت آلکاتل فرانسه پس از شکست در مناقصه پر سروصدای خرید تجهیزات شبکه تلفن همراه، فشار روی وزارت پست و تلگراف و تلفن سابق را آغاز کرده و این فشارها در نتیجه مناقصه پروژه تلفن همراه اعتباری موثر بوده است. همشهری در پایان این گزارش از قوه قضاییه خواست که فعالیت های «ف.د» را زیر نظر بگیرد.

در آن زمان این گزارش با پاسخ تند مخابرات روبه رو و همشهری به دلیل نداشتن مدارک کافی، ناچار به عقب نشینی و عذرخواهی شد.
گفته می‌شود که «ف.د» در حوزه های مختلفی چون تجهیزات مخابراتی و همچنین بخش معدن فعال است. او ریاست هیئت مدیره یک شرکت صنایع برق و الکترونیک، ریاست هیئت مدیره شرکت پ و مدیرعاملی یک گروه صنعتی بازرگانی را در کارنامه دارد.

زلزله در زیرساخت
در همین رابطه یک مقام آگاه در وزارت ارتباطات در گفت وگو با خبرنگار فناوران مدعی شد که تغییرات در شرکت ارتباطات زیرساخت با دستگیری «ف.د» مرتبط است.

۲۶ دی ماه بود که طی احکامی از سوی محمود خسروی معاون وزیر ارتباطات و رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، معاون طرح و توسعه و فناوری های نوین و مدیران کل طرح و توسعه شبکه انتقال و ماهواره این شرکت تغییر کردند.

براساس اعلام شرکت زیرساخت، مسعودرضا سلطانی مدیرکل پشتیبانی فنی و راه اندازی این شرکت با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت طرح و توسعه و فناوری‌های نوین و جایگزین مهدی کریمی نیسیانی شد.

مجید حقی مدیرکل سابق طرح و توسعه شبکه دیتا و سوییچ به عنوان مدیرکل جدید طرح و توسعه شبکه انتقال و ماهواره و جایگزین هاشم محمدخانی شد.

محمد گودرزی معاون مدیرکل طرح و توسعه شبکه دیتا و سوییچ هم به عنوان سرپرست اداره کل طرح و توسعه شبکه دیتا و سوییچ جایگزین مجید حقی شد. همچنین شنیده شده که ممکن است شاهد ادامه تغییرات گسترده تر در شرکت زیرساخت باشیم.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 − 15 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!